کتاب مجموعه شعر عاشورائی افغانستان با نام"بوسه بر گلوی نی" به کوشش، سید سکندر حسینی در در تیراژ 1000 نسخه و در 128 صفحه توسط انتشارات سیمرغ در کابل چاپ و منتشرشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ کتاب مجموعه شعر عاشورائی افغانستان با نام"بوسه بر گلوی نی" به کوشش، سید سکندر حسینی در پائیز سال جاری در تیراژ 1000 نسخه و در 128 صفحه توسط انتشارات سیمرغ در کابل به زینت طبع آراسته و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
"محمود جعفری" ویراستار کتاب مجموعه شعر عاشورائی در مقدمه می نویسد: شاید هیچ مکتبی را نتوان پیدا کرد که به اندازه مکتب عاشورا با ادبیات نزج گرفته و توسعه یافته باشد. هیچ شاعر مسلمانی را نمی توان یافت که در مورد واقعه عاشورا آفرینش ادبی نداشته باشد. آنقدر که برای عاشورا شعر سروده شده، برای هیچ نهضت و رهبر دینی و سیاسی سروده نشده است. از این رو ادبیات عاشورائی اهمیت ویژه ای در تاریخ جوامع اسلامی دارد.
گفتني است؛ طی سه دهه اخیر شاهد آثار فراوانی در این زمینه هستیم "مشرق گل های فروزان" که به کوشش قنبر علی تابش به نشر رسیده نمونه آشکاری از پویش شاعرانه در این حیطه است. اینک"بوسه بر گلوی نی" دفتر دومی است که به همت شاعر ورجاوند جناب سکندر حسینی و توسط انتشارات سیمرغ زینت به نشر می یابد./ص
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.