به دنبال انتشار گزارشی از سوی پنتاگون در خصوص اقدام‌های گروه‌های تروریستی ساکن پاکستان علیه هند و افغانستان، دولت اسلام‌آباد سفیر واشنگتن را احضار کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاکستان ریچارد اولسون، سفیر واشنگتن در اسلام‌آباد را با هدف ابراز نگرانی نسبت به گزارش اخیر پنتاگون احضار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست‌وزیر پاکستان، نگرانی و اعتراض کشورش را نسبت به این گزارش و مسائل مطرح شده در آن به اولسون ابلاغ کرد.

تسنیم اسلام، سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان اعلام کرد: پاکستان نسبت محتوای گزارش وزارت دفاع آمریکا که با عنوان "پیشرفت در برقراری ثبات و امنیت در افغانستان" به کنگره ارسال شده است، شدیداً اعتراض دارد.

این سخنگو تصریح کرد: به رغم همکاری‌های پاکستان با آمریکا در حوزه‌های مختلف گزارش اخیر حامل اتهام‌هایی بی‌پایه و اساس مبنی بر وجود اماکنی امن برای تروریست‌ها در پاکستان است. در این گزارش پاکستان به جنگ نیابتی علیه هند و افغانستان متهم شده است.

اسلام‌آباد در واکنش به این اتهام اعلام کرد که دولت پاکستان عملیاتی گسترده علیه شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی داشت و این عملیات از سوی جامعه بین‌المللی و واشنگتن مورد استقبال قرار گرفت.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار