فرمول یک تنها رشته ای باشد که تصمیم یک ورزشکار برای امضاء قرارداد در آن تا این اندازه تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در آخر هفته گرندپری سوزوکا، خبر جدایی سباستن فتل از تیم ردبول مثل بمب در پدوک این پیست افتاد. شاید فرمول یک تنها رشته ای باشد که تصمیم یک ورزشکار برای امضاء قرارداد در آن تا این اندازه تأثیرگذار است، تمام فصل ۲۰۱۲ را با این سوال که «همیلتون چه تصمیمی می خواهد بگیرد؟» گذراندیم. بعد از آن در ۲۰۱۳ همه منتظر این بودند که رایکونن چه تصمیمی می گیرد.
حال که قهرمان چهار سال اخیر رقابت های فرمول یک فتل تصمیم خود را برای جدایی از ردبول گرفته است، بیایید نگاهی کنیم به وضعیت تیم ها و رانندگان آنها در فصل آینده. ترکیب تیم ها با رانندگانشان چطور خواهد بود.
مرسدس:

همیلتون تا پایان ۲۰۱۵ و روزبرگ تا اتمام فصل ۲۰۱۷ با این تیم قرارداد دارند. این زوج که نمادی از رقابت سنا و پروست در سال های اخیر هستند، تا زمانی که مشکلی در تیم نداشته باشند، جایی نخواهند رفت. دلیلی هم ندارد لوئیس و نیکو تصمیمی ماجراجویانه برای آینده خود بگیرند. تا هنگامی که مرسدس سریع ترین اتومبیل در فرمول یک را در اختیار این دو راننده قرار بدهد، همیلتون و روزبرگ جایی نخواهند رفت. به نظر می رسد تکلیف کادر رانندگان این تیم آلمانی برای فصل آینده از حالا مشخص است.

ردبول:

با جدایی سباستین فتل، ردبول اعلام کرد دنیل ریکاردو در کنار دنی کیات به عنوان رانندگان تیم در فصل آینده حضور خواهند داشت. ریکاردو لیدر جدید این تیم در مسابقات پیش رو خواهد بود و کیات سعی می کند کاری که دنیل در این فصل با فتل کرد، فصل آینده با هم تیمی استرالیایی خود کند. گرچه کادر رانندگان ردبول هنوز تمام و کمال مشخص نیست، اما با این تفاسیر باید شاهد رقابت تازه ای برای فصل آینده در درون این تیم قهرمان باشیم.

فراری:

کریستیان هورنر از ردبول عنوان کرد فراری برای جذب سباستین فتل به او پیشنهاد خیلی جذابی داده است. احتمالاً این راننده آلمانی را در فصل آینده در حالی می بینیم که لباس یکسره قرمز رنگ فراری را به تن دارد. اگر فتل در فراری حضور داشته باشد، سعی می کند قهرمانی های شوماخر را در این تیم تکرار کند. میشائیل شوماخر قهرمان افسانه ای سباستین در فرمول یک است و حضور داشتن یک راننده آلمانی دیگر در این تیم ایتالیایی می تواند خوش‌یمن باشد. فتل تا سریع شدن دوباره اتومبیل های فراری در گرندپری ها می کوشد تا همراه با رایکونن امتیازهای خوبی کسب کند تا همچنان به قهرمانی فصل امیدوار باقی بماند. احتمال اینکه فتل برای حضور داشتن در مک لارن، ردبول را رها کرده باشد خیلی کم است. چرا که دوستی او با رایکونن بسیار دیرینه است و او در فراری می تواند با احتساب برنامه های پیشرفت تیم، آینده خوبی هم داشته باشد.

بعد از بازنشستگی کیمی رایکونن (احتمالاً در ۲۰۱۶) هم احتمال آن می رود تا ژول بیانکی به عنوان جانشین او در تیم حضور داشته باشد. البته فراری می تواند تا ۲۰۱۶ عملکرد بوتاس و هالنبرگ را هم زیر نظر داشته باشد. گفته می شود فرناندو آلونسو هم قرار است به مک لارن برود. اما این راننده اسپانیایی از جمله رانندگان زیرک در تاریخ رقابت های فرمول یک است. به همین دلیل احتمال دارد آلونسو یک فصل عملکرد مک لارن با هوندا را زیر نظر بگیرد و بعد از آن به فکر امضاء قرارداد با این تیم بریتانیایی باشد.

ویلیامز:

ویلیامز اعلام کرد برای سال آینده قرار است باز هم کار خود را با ماسا و بوتاس ادامه دهد. ماسا تا پایان ۲۰۱۶ با ویلیامز قرارداد دارد. اما بوتاس با عملکرد خیره کننده خود در این فصل در رادار تیم های بسیار بزرگ قرار گرفته است. اگر در ۲۰۱۶ یک جای خالی در فراری یا در مرسدس وجود داشته باشد، هر دو تیم به دنبال او خواهند رفت.

مک لارن:

به طور حتم یکی از بهترین انتخاب ها برای رانندگان تیم مک لارن است. آلونسو احتمالاً باری دیگر در تیم اسبق خود حضور خواهد داشت. این راننده اسپانیایی پیش تر در فصل ۲۰۰۸ هم به تیم سابق خود یعنی رنو برگشته بود. اما اگر فتل زودتر از او با مک لارن قرارداد امضاء کند، انتخاب ها برای فصل آینده برای او سخت تر خواهند بود. اگر آلونسو در فصل آینده بخواهد در مک لارن حضور داشته باشد، به احتمال قوی جنسون باتن از این تیم خداحافظی می کند. به طور خلاصه مک لارن دوست ندارد سرمایه گذاری خوبی که بر روی مگنوسن در این فصل کرد را به این راحتی دور بریزد. البته استعداد دیگری به نام Vandoorne هم به عنوان راننده ذخیره در این تیم حضور دارد.

فورس ایندیا:

گرچه این خبر هنوز تأیید یا تکذیب نشده است، اما احتمالاً فورس ایندیا با هالکنبرگ و پرز در فصل ۲۰۱۵ به میادین رقابت خواهد رفت.

تورو روسو:

فرشتاپن ۱۷ ساله فعلاً تنها راننده ای است که با تورو روسو قرارداد دارد. به نظر نمی رسد این تیم بخواهد شانس تازه ای به ژان اریک ورن بدهد. به احتمال بسیار قوی، در کنار فرشتاپن، کارلوس ساینز جونیور هم تیمی او در فصل آینده خواهد بود. این احتمال وجود دارد که سال آینده جوان ترین کادر رانندگان در فرمول یک را در تورو روسو مشاهده کنیم.

لوتوس:

مالدونادو ماه ها قبل جای خود را در لوتوس برای فصل آینده محکم کرده بود. اگر آلونسو به مک لارن برود، رومین گروژان چاره ای ندارد تا یک فصل دیگر با این تیم در فرمول یک بماند.

ماروشا:

ماروشا از ترکیب بیانکی و چیلتن بسیار راضی است. بیانکی از آنجایی که با کمک فراری در این تیم حضور دارد، نام معتبری برای ماروشا به حساب می آید. البته تا هنگامی که چیلتن هم پرداختی های خود را به تیم سر وقت انجام دهد، ماروشا با کمال میل اتومبیل در اختیار او قرار می دهد.

سائوبر:

سائوبر که در این فصل با مشکلات مالی بسیاری رو به رو است، احتمال دارد تا هر دو راننده خود را عوض کند. این را همه می دانند که ون در گارد از سوتیل اسپانسر و حامی مالی بیشتری دارد و این احتمال می رود تا او سال آینده موقعیتش از راننده ذخیره به راننده مسابقه تمام وقت تغییر دهد. از طرفی دیگر گرندپری مکزیک هم در آینده ای نزدیک در تقویم رقابت های فرمول یک خواهد بود. از همین رو، گوتیرز با حمایت مالی کمپانی Telmex می تواند با خیالی آسوده در تیم باقی بماند. البته باید این احتمال را هم در نظر گرفت که سرگی سیروتکین با حمایت روس ها می تواند این فرصت را از دستان استبان بگیرد.

کیترهم:

کیترهم در ماه های اخیر دچار از هم گسیختگی بسیاری شده است. از همین رو، هر لحظه هر اتفاقی در این تیم می تواند رخ دهد. اگر پول کافی داشته باشید، شاید شما هم شانس حضور در این تیم را پیدا کنید. این طور به نظر می رسد که هر که بیشتر پول دهد، می تواند مالک صندلی های کیترهم در فصل آینده باشد. با این تفاسیر دور از تصور نیست که کوبایاشی برای دومین بار به اجبار از فرمول یک کناره گیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار