اقتصاد بین‌الملل در هفته‌ای که گذشت

بهای جهانی طلا به پایین‌ترین حد در چهار سال اخیر رسید/ افزایش نرخ تورم و بیکاری در حوزه پولی یورو

کاهش شدید بهای جهانی طلا، افزایش نرخ تورم و بیکاری در حوزه پولی یورو، ادامه بحران اقتصادی در اوکراین، افزایش میزان ورشکستگی شرکت‌های ایتالیایی، سقوط سود شرکت بریتیش پترولیوم و ... از جمله اخبار اقتصاد بین‌الملل در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ طی هفته‌ای كه گذشت (9 تا 15 آبان ماه 93)، اخبار مختلفی درخصوص اقتصاد ایران و جهان در سطح خبرگزاری‌های بين‌المللی منتشر شد كه در اين گزارش برخی از مهمترين آنها ذكر می‌شود.


به گزارش پرس تی‌وی؛ بيش از يک هزار نفر در لس آنجلس آمريکا عليه نهادهای مالی آمريکا و نظام سرمايه‌داری در اين کشور تظاهرات کردند.


به گزارش ورلد سوسیالیست؛ ادامه درگیری‌ها میان دولت و جدایی‌طلبان در شرق اوکراین موجب شده است تا رکود اقتصادی در این کشور روز به روز وخیم‌تر شود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ گزارش‌های منتشر شده حاکی است رشد توليدات صنعتی چين در ماه اکتبر به بالاترين سطح خود طی سه ماه رسيد اما بعيد به نظر می‌رسد اين ميزان رشد بتواند به تسريع روند رشد اقتصادی دومين اقتصاد بزرگ جهان کمک کند.


به گزارش رویترز؛ گزارش‌های منتشر شده حاکی از شروع بحران اقتصادی در آلمان است، زیرا صادرات آلمان در ماه اوت با کاهش همراه شد. اين بيشترين کاهش صادرات آلمان از زمان بحران مالي بود که سبب شد نهادهای اقتصادی پيش بينی‌های خود را درباره رشد اقتصادی اين کشور کاهش دهند.


شمار زيادی از اقتصاددانان می‌گويند چندين دهه سرمايه‌گذاری ضعيف در آلمان سبب شده اقتصاد اين کشور با مشکلاتی مواجه شود و این بحران به منطقه یورو نیز سرایت کرده است.


گلف نيوز در گزارشی به قلم جاناتان تيلور تحت عنوان فرصت‌های اقتصادی پيش روی جهان اسلام نوشت: منطقه خاورميانه در مسير رشد و شکوفايی اقتصادی حرکت می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ نتايج آزمون مقاومت بانک‌های فعال در منطقه يورو در مقابل بحران مالی احتمالی در آينده، که بانک مرکزی اروپا آن را ترتيب داده است، نشان می‌دهد 25 بانک از سرمايه کافی برخوردار نبودند.


به گزارش یورونیوز؛ بانک مرکزی ژاپن از تشدید تدابیر حمایت اقتصادی خود خبر داد، که بر این اساس میزان خرید اوراق قرضه این نهاد افزایش پیدا می‌کند.


به گزارش یورونیوز؛ با وجود افزایش اندک نرخ تورم خطر گرفتاری منطقه پولی یورو به تورم منفی هنوز از بین نرفته است.


به گزارش پایگاه اینترنتی تی‌ام نیوز؛ در 9 ماهه اول سال 2014 ميلادی ميزان ورشکستگی شرکت‌های ايتاليايی افزايش يافته و شرکت‌ها فعاليت‌های خود را متوقف کرده‌اند.


به گزارش یورونیوز؛ با امضای توافقنامه 50 کشور شرکت‌کننده در مجمع جهانی شفافیت و تبادل اطلاعات بانکی متعهد شدند نسبت به تبادل اتوماتیک اطلاعات بانکی با یکدیگر همکاری کنند.


به گزارش رویترز؛ صندوق بين‌المللی پول اعلام کرد با کاهش تولید نفت عراق اقتصاد این کشور امسال با کاهش رشد مواجه خواهد شد.


به گزارش پرس تی‌وی؛ بر اساس نتایج یک تحقیق در انگلیس بیش از پنج میلیون نفر از افراد این کشور در مشاغل کم‌درآمد فعالیت می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ شرکت بريتيش پتروليوم انگليس اعلام کرد سود اين شرکت نفتی در سه ماهه سوم امسال کاهش يافته است.


به گزارش بلومبرگ؛ بهای جهانی فلزات گرانبها و نفت خام امروز، شنبه 10 آبان 93 در بازارهای جهانی با کاهش قیمت همراه بود. بعلاوه، انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا و اقدام فدرال رزرو در متوقف کردن محرک پولی نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.


به گزارش خبرگزاری آلمان؛ مقامات چين اعلام کردند شاخص فعاليت‌های توليدی در اقتصاد اين کشور در ماه اکتبر در مقايسه با ماه سپتامبر سه دهم درصد کاهش يافته است.


به گزارش شینهوا؛ اداره آمار اتحاديه اروپا "يوروستات" اعلام کرد تورم سالانه در کشورهای منطقه يورو از 0.3 درصد در ماه سپتامبر به 0.4 درصد در ماه اکتبر افزايش يافت.


به گزارش پايگاه اينترنتی روزنامه پالرمو؛ بحران اقتصادی موجب از دست رفتن بيش از 120 هزار فرصت شغلی در جنوب ايتاليا و کاهش تولید ناخالص داخلی در اين منطقه از کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار