اقتصاد بین الملل در حالی در این هفته به پایان رسید که با نزدیک شدن به پایان سال 2014 هنوز بحران اقتصادی در عرصه بین الملل یکه تاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اقتصاد بین الملل در حالی در این هفته به پایان رسید که با نزدیک شدن به پایان سال 2014 هنوز بحران اقتصادی در عرصه بین الملل یکه تاز است.

سهام بورس هند 6 درصد رشد کرد

سهام بورس هند برای سومین بار متوالی در سه ماه اخیر افزایش یافت. 

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای آلمان در سال آینده محقق نمی‌شود

موسسه پژوهش‌های اقتصادی آلمان، پیش بینی تحقق رشد اقتصادی این کشور را برای دو سال 2014 و 2015 امکانپذیر ندانست. پیش‌بینی‌ها از این امر حکایت دارند که برای سال آینده میلادی نیز تنها کمتر از دو شهر آلمان توان تحقق رشد اقتصادی دو درصدی را برای خود داشته باشند. علاوه بر سیطره بحران اقتصادی جهانی، یکسری دلائل داخلی نیز در این کاهش دخیل بوده اند.

بدهی خانوارهای ایتالیایی از مرز 50 میلیارد یورو گذشته است

سازمان حمایت از مصرف کنندگان ایتالیایی در گزارشی اعلام کرد شرایط اقتصادی خانوارهای ایتالیایی بدتر شده است تا جایی که بدهی آنها به بیش از پنجاه میلیارد یورو رسیده است.

تشدید کسری تجاری ژاپن با ادامه وابستگی به نفت و گاز

یکی از اصلی ترین شاخص های اقتصادی ژاپن، مقوله موسوم به حساب جاری است که نشان دهنده میزان سرمایه گذاری و تجارت در ژاپن است. شاخص حساب جاری ژاپن در ماه اوت برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و مازاد حساب جاری ژاپن به دو میلیارد و 700 میلیون دلار رسید. این درحالی است که کسری تجاری ژاپن برای همین ماه سیر صعودی داشت و به هفت میلیارد و 700میلیون دلار رسید.

صنعت آلمان با بحران جدی و عمیق مواجه شده است

عامل کاهش سفارشات صنعتی در دو ماه گذشته در آلمان، دو بحران اوکراین و خاورمیانه بود. بر اساس آمارها صنعت آلمان در اوت گذشته، بدترین دوران خود را از پنج سال گذشته تاکنون تجربه کرده است در مقایسه با ماه گذشته (سپتامبر) سفارشات صنعتی در آلمان به میزان 5.7درصد کاهش یافتند.

روند رو به افزایش میزان فقر در استرالیا

کاساندرا گولدی، رئیس شورای خدمات اجتماعی استرالیا یافته های این تحقیق را بسیار نگران کننده توصیف و پیش بینی کرده است که بودجه فدرال سال 2014 احتمالا میزان فقر را در کشور افزایش خواهد داد. بر اساس این گزارش، زنان، کودکان، سالمندان، بومیان و جزیره نشینان تنگه تورس، مهاجران کشورهای غیر انگلیسی زبان و افراد معلول بیشتر در معرض خطر زندگی در فقر قرار دارند.

کسری تجاری کالا در انگلیس به رقم 14 ميليارد رسید

آمارهاي رسمي که در انگليس منتشر شد نشان داد کسري تجاري کالا در اين کشور ماه گذشته کاهش پيدا کرد. اداره ملي آمار انگليس در اين باره اعلام کرد کسري تجاري کالا در اين کشور در ماه اوت به رقم نه ميليارد و 100 ميليون پوند (برابر با 14 ميليارد و 600 ميليون دلار) کاهش پيدا کرد. اين در حالي است که اين رقم کسري در ماه ژوئيه برابر با 10.2 درصد بود.

رشد اقتصادی آلمان کاهش یافت / موتور محرک اقتصادی به سختی حرکت می‌کند

آمارها نشان می دهد صادرات آلمان در ماه اوت به میزان 5.8 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش از ژانویه سال 2009 میلادی به شمار می رود. موسسات اقتصادی آلمان اعلام کردند رشد اقتصادی برای امسال و سال آینده کاهش می یابد زیرا میزان تقاضا در داخل آلمان نیز کاهش یافته است و شرکت ها نیز در حال کاهش میزان سرمایه گذاری هستند و دولت باید برای تقویت رشد اقتصادی میزان سرمایه گذاری ها را بیشتر کند.

عرضه مقادير زيادی گاز آمريکا به اوکراين غير ممکن است

ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا اعلام کرد عرضه مقادير زيادي گاز آمريکا به اوکراين تا پايان دهه کنوني غير ممکن است. ونيز گفت: نخست اينکه، در واقع صادرات گاز طبيعي ما تا سال 2015 يا شايد اوايل سال 2016 ميلادي آغاز نخواهد شد و تا پايان اين دهه به مقدار قابل توجهي نخواهد رسيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار