اقتصاد بین الملل این هفته شاهد چاپ اسکناس جدید ده یورویی در قاره اروپا بود؛ اقتصاد آسیا هم ترجیح داد تا با ایجاد جاذبه های گردشگری جدید اوضاع اقتصادی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اقتصاد بین الملل این هفته شاهد رویدادهای مختلف ازجمله چاپ اسکناس جدید ده یورویی در قاره اروپا بود؛ اقتصاد آسیا هم ترجیح داد تا با ایجاد جاذبه های گردشگری جدید اوضاع اقتصادی را تقویت کند.

برنامه متفاوت توسعه اقتصادی روسیه در آسیا 

بعد از قصه دنباله دار تحریم های امریکا و اروپا با تدبیر اقتصادی روسیه این کشور سعی دارد تا رابطه تجاری خود را با آسیا قوی کند تا بر این مبنا فرصت های خود را از دست ندهد.

در این برنامه دولت روسیه اقدام به شناسایی فرصت‌های اقتصادی در آسیا کرده تا با افزایش ظرفیت صادرات خود بتواند بازار خوبی را در این قاره ایجاد کند.
 
اصلاح قانون، راه حل آرژانتین برای کنترل تورم
 

با نمایان شدن آثار تورم در اقتصاد آرژانتین مجلس این کشور لایحه تنظیم قیمت و تولید را در این کشور به تصویب رساند.
 
بر اساس این لایحه، مجلس تصمیم گرفت تا با اصلاح قوانین در خصوص کنترل قیمت‌ها موانع تنظیم قیمتها را از بین برده و دست دولت را برای کنترل قیمتها باز کند.  
 
 تاکید روسیه و اوکراین بر حفظ رابطه بانک‌های دو کشور 


پوتین رئیس جمهور روسیه بر حفظ رابطه تجاری خود با اوکراین در راستای تقویت بانک‌ها تاکید کرد.  
 این تصمیم در حالی اتخاذ شد که دولت اوکراین از اهمیت رابطه بانکهای دو کشور در روز گذشته سخن به میان آورده بود.
  
با توجه به اینکه 30 درصد از موسسات مالی روسیه و اوکراین به هم وابستگی عمیق دارند، لغو این ارتباط خطری بزرگ برای اقتصاد این حوزه خواهد بود.

بانک اسرائیل پیش بینی رشد اقتصادی این رژیم را کاهش داد
 
بانک اسرائیل در ماه ژوئن رشد اقتصادي اسرائيل را در سال 2014 ميلادي دو و نه دهم درصد پيش بيني کرده بود اما به دنبال خونبارترين عمليات نظامي اسرائيل که هشتم ژوئيه در نوار غزه به اجرا گذاشته شد اين رژيم متحمل دست کم شش ميليون و 500 ميليون شکل معادل يک ميليارد و 780 ميليون دلار زيان مالي شد.  
 
دولت چین 81 میلیارد دلار به نظام بانکی کشورش تزریق می‌کند 

بانک مرکزی چین به تازگی اقداماتی جهت حمایت از بانک های روستایی کوچک و دیگر موسسات مالی انجام داده است.  این بانک اعلام کرده 50 میلیارد یوآن (معادل 81 میلیارد دلار، 50 میلیارد یورو) برای مقابله با کاهش رشد در کشورش که دومین اقتصاد بزرگ جهانی است، به پنج بانک بزرگ دولتی تزریق خواهد کرد.
 
کسری بودجه دولت فرانسه تا سال 2017 اعلام رسمی شد 

کسری بودجه دولت فرانسه تا سال 2017 میلادی اعلام رسمی شد. 

براساس این گزارش، این خبر را وزارت اقتصاد فرانسه در حالی اعلام کرده که فرانسه به تازگی از اتحادیه اروپا تقاضای کمک کرده است.  
 
کسری بودجه دولت فرانسه با سه درصد از سال 2008 شروع شد اما به دلیل همه گیر بودن این بحران در کل قاره اروپا مدیریت منابع مالی از دست دولتی ها خارج و نیازها به سمت اتحایه اروپا سرازیر شد.

بانک‌های روسی در آستانه تحریم اتحادیه اروپا 

پارلمان اروپا تصمیم به تحریم بانکهای روسی گرفته است. بر همین اساس، پارلمان اروپا قطعنامه ای علیه روسیه در اتحادیه اروپا در آستانه تصویب قرار داده که بر اساس آن بانکهای اروپایی در پس انداز دارایی های روسی محدود می شوند.  
 
پارلمان اروپا قطعنامه‌ای علیه روسیه در اتحادیه اروپا در آستانه تصویب قرار داده که بر اساس آن، بانک‌های اروپایی در پس انداز دارایی‌های روسی محدود می‌شوند.

کمک 50 میلیون دلاری آمریکا به تسلیحات نظامی اوکراین 

دولت آمریکا 50 میلیون دلار برای کمک نظامی به آمریکا اختصاص داده است. 

براساس این گزارش، در حالی خبر این کمک به عنوان کمک نظامی به اوکراین انتشار یافته که دولت اوباما به عنوان کمک های بشردوستانه به اوکراین، این طرح را برای تصویب به کنگره فرستاده است.
 
کمکهای تسلیحاتی به اوکراین از سوی امریکا در حالی صورت می گیرد که با نزدیک شدن به اواخر سال 2014 کاهش رشد در شاخص های توسعه اقتصای آمریکا به خوبی نمایان است. 

اتخاذ تدابیر خاص برای افزایش تولید ناخالص داخلی تا سال 2018 


وزيران دارايی کشورهای عضو گروه 20 يکشنبه در استراليا اعلام کردند با افزايش سرمايه‌گذاری در زيرساخت‌ها، تدابير جديدی برای افزودن 1.8 درصد ديگر به ارزش توليد ناخالص داخلی تا سال 2018 اتخاذ کرده‌اند.

در بيانيه‌اي که در پايان نشست دو روزه وزيران دارايي گروه 20 منتشر شد، آمده است: تحليل‌هاي مقدماتي صندوق بين المللي پول و سازمان همکاري و توسعه اقتصادي نشان مي دهد اين تدابير توليد ناخالص داخلي ما را يک و هشت دهم درصد ديگر افزايش مي دهد.

زلزله در مایکروسافت 

شرکت مایکروسافت تصمیم به اخراج 2 هزار کارمند خود گرفت .این اخراج بنا بر برنامه ریزی این شرکت برای کاهش هزینه های تولیدی خود است.شرکت مایکروسافت سه ماه پیش کارمندان دورکار خود را اخراج کرد و در حال حاضر تصمیم به اخراج کارگران این شرکت گرفته است.
 
برنامه ریزی روسیه برای کاهش هزینه های گردشگران خارجی 


در راستای اعمال تحریمهای اتحادیه اروپا بر روسیه و پیش بینی این کشور از کاهش منابع ارزی در آینده، روسیه اقدام به کاهش هزینه های سفر توریستهای بین المللی گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار