سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد آمریکا فلسطینیان و اسرائیلیها را به کاهش تنش تشویق می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جنیفر ساکی در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کناره گیری وزرای خارجه و دفاع گرجستان بر روابط خارجی این کشور گفت در زمان تنشهای منطقه ای و چالشهای اقتصاد داخلی ، آنچه گرجستان به آن نیاز دارد ثبات، وحدت و حاکمیت قانون است و باید اعتماد مردم به نهادهای دموکراتیک حفظ شود. روشن است، زمانی که چندین تحقیق همزمان علیه مقامات دولت سابق و مقامات فعلی جناح مخالف در جریان است، این مسئله نگرانیهای جدی درباره احتمال مجازاتهای سیاسی به وجود آورده است. در چنین شرایطی لازم است از هر گونه بهره برداری سیاسی از دستگاه قضایی برای اهداف سیاسی خودداری شود.

ساکی درباره تنشهای اخیر در بیت المقدس گفت همانطور که وزیر خارجه آمریکا نیز به روشنی گفت ما حمله تروریستی در بیت المقدس را که دست کم یک کشته داشت محکوم می کنیم. ما می دانیم اسرائیل هنوز سرگرم جمع آوری اطلاعت درباره حمله دوم است. ما همچنان درباره افزایش تنشها در بیت المقدس و به ویژه اطراف حرم شریف یا همان معبد سلیمان به شدت نگران هستیم. برخورد اخیر در مسجدالاقصی نگرانی جدی برای ماست ، زیرا گزارشهایی منتشر می شود که به مسجد آسیب رسانده شده است و این مسئله بسیار ناراحت کننده است. به نظر من کارهای بیشتری دو طرف از جمله محمود عباس می توانند انجام دهند تا برای همه روشن شود که این اتفاقات قابل قبول نیست و همه می خواهند تنشها کاهش پیدا کند. وزیر خارجه آمریکا نیز آنها را به این مسئله تشویق می کند. در هر حال چندین ماه است تنش وجود دارد. ما مطمئنا و قویا هرگونه تحریک به خشونت را محکوم می کنیم. ما انتظار داریم محمود عباس اقدام بیشتری در این خصوص انجام دهد. البته ما درباره مسائلی که عامل تنش در منطقه است از جمله شهرکسازی ها صحبت کرده ایم.

ساکی درباره تلاش فلسطینیان در سازمان ملل متحد برای صدور قطعنامه علیه اسرائیل گفت این مسئله فعلا در حد فرضیه است. ما با شورای امنیت در تماس هستیم. در این خصوص می توانید از خود مسئولان فلسطینی سوال کنید. در هر حال ما درباره موضع خود شفاف بوده ایم و معتقدیم کارآمدترین راه برای دستیابی به راه حل دو کشور مذاکره است. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار