وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که بغداد از آنکارا رسما خواسته است که آموزش نظامی نیروهای پلیس و ارتش عراق را بپذیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "مولود چاووش اوغلو"وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی اش در آنکارا اعلام کرد که وزرای دفاع و کشور عراق از ترکیه خواسته‌اند که ارتش و پلیس عراق را آموزش دهد.
 
چاووش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با الجعفری در مقر وزارت خارجه ترکیه که پایگاه خبری "تحریر الساحات" آن را منتشر کرد، گفت: مسئولیت مشکلات سابق میان ترکیه و عراق و بحران روابط دوجانبه به سیاست‌های دولت مالکی باز می‌گشت. اما اکنون ما می‌توانیم بگوییم که صفحه جدیدی در روابط دوجانبه باز شده است. ما بر ضرورت بالا بردن سطح روابط دوجانبه و بهبود بخشیدن به آن توافق کردیم و چندین مسئله منطقه‌ای از جمله تحولات جاری در عراق و سوریه را بررسی کردیم.
 
وزیر خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرد: با تمام توان از وحدت سیاسی در عراق و حاکمیت اراضی آن و مهار تمام تهدیدهای مشترک فرارو حمایت می‌کنیم.
 
وی در ادامه اعتماد و تکیه به یک راهبرد جامع در مبارزه با تروریسم را که در روند مقابله با داعش جای آن خالی است، خواستار شد. ترکیه نیز این امکان را دارد در تهیه این راهبرد سهم داشته باشد زیرا داعش را تنها با عملیاتهای هوایی نمی‌توان متوقف کرد.
 
وزیر خارجه ترکیه از سفر قریب الوقوع "احمد داوود اوغلو" نخست‌وزیر به عراق و تشکیل نسخه دوم  شورای همکاری راهبردی میان بغداد – آنکارا خبر داد.
 
ابراهیم الجعفری: ترانزیت تکفیری‌ها یا آموزش آنها باید متوقف شود
 
از سوی دیگر ابراهیم الجعفری نیز با اشاره به قدمت و اهمیت روابط دوجانبه، گفت: نابودی داعش از طریق یک سامانه امنیتی راهبردی کامل و با هدف جنگ با آن در دو بعد فرهنگی و فقهی، خشک کردن منابع تامین مالی تکفیری‌ها و توقف ترانزیت تروریست‌ها یا آموزش آنها  میسر می‌شود.
 
وی افزود: سفر ما به ترکیه به منزله باز شدن صفحه جدیدی در تاریخ روابط دوجانبه است به ویژه که رابطه امروز به حکم وجود تهدید مشترکی مانند داعش، بسیار راهبردی است.
انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار