خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 در واشنگتن در ارتباط تصویری با این شبکه تاکید کرد تغییر ترکیب کنگره آمریکا در پرونده هسته ای ایران تغییر زیادی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، گوینده فرانس 24 در مقدمه این گزارش گفت: باراک اوباما پس از شکست دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای اکنون در انتظار پیشنهادهای کنگره است. اما خود اوباما نیز در دو سالی که تا پایان ریاست جمهوری اش باقی است طرح هایی خواهد داشت. اکنون سوال این است که قدرت عمل اوباما بویژه در زمینه مسائل بین‌الملل چه اندازه خواهد بود.

"ایستانیسلاس دو سنت ایپولیت" از واشنگتن گزارش داد: سه پرونده بزرگ در زمینه سیاست خارجی وجود دارد که باراک اوباما باید در خصوص آنها با کنگره کار کند. اولین پرونده مبارزه با داعش است که نباید در انتظار تغییرات زیادی در این زمینه بود. این تنها پرونده‌ای است که تاکنون شاهد حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره بوده است. با این حال باراک اوباما با نفوذ بازیگران کنگره از جمله جان مک کین مواجه خواهد بود که شاهد اهمیتی مجدد خواهد بود زیرا اکنون هم سنا و هم مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری خواهان است. "جان مک کین" از احتمال اعزام زمینی سربازان برای مبارزه با داعش سخن گفته است. اوباما نیز اعلام کرده است که قبل از پایان کار کنگره کنونی خواستار در اختیار گرفتن امکانات بیشتری برای مبارزه با داعش خواهد شد. 

گوینده فرانس 24 افزود: پرونده دوم ایران است که در این زمینه نیز نباید در انتظار تغییرات زیادی بود زیرا به هر حال نمایندگان کنگره آمریکا چه جمهوری خواه باشند و چه دموکرات با هر گونه توافق با ایران بسیار مخالفند و در این زمینه نیز اوباما تحت فشار خواهد بود. 

این گزارش می‌افزاید: پرونده روسیه و اوکراین نیز پرونده سوم است و اوباما شاید در این زمینه نیز با فشار بیشتری مواجه شود برای اینکه در قبال روسیه شدت عمل بیشتری نشان دهد و تحریم های بیشتری علیه این کشور اعمال کند و از اوکراین بیشتر حمایت به عمل آورد. در واقع این سیاست غالب نزد جمهوری خواهان است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار