افزودن واژه "نهضت" بعنوان هفته کتاب از پیشنهادات مثبت در جهت بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی به حساب می‌آید.

اسماعیل آذر، استاد زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران  با اشاره به لزوم افزودن واژه "نهضت" بعنوان هفته کتاب، افزود: در صورت افزودن این واژه به عنوان هفته کتاب‌ می توان آن را هفته نهضت کتاب و کتابخوانی خواند.

وی گفت: در حقیقت یکی از ابزار نشاط در جامعه این است که مردم کتابخوان شوند.

آذر در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب به مباحث مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرده و اظهار داشت: به طور حتم تاکیدات مقام معظم رهبری به خاطر فرم کار نیست.

وی افزود: هفته کتاب سال گذشته با شکوه برگزار شد و پسوند "تر" در همینجا مصداق پیدا می کند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: هفته کتاب امسال باید با شکوه "تر" باشد و باید بدانیم که این "تر" چگونه تصویر می‌شود.

آذر ادامه داد: حقیقت این است که اکنون در راس معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شخص دانشی قرار گرفته و از افرادی نیست که بدون جهت در آن منصب نشسته باشد.

وی ضمن مهم شمردن اشراف کامل صالحی بر گستره فعالیتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وظیفه من و فعالان دیگر در حوزه فرهنگ تفکر در باب دو ساحت کتابخوانی و وسعت نشر است.

این استاد ادبیات و زبان فارسی ادامه داد: ما نباید انتظار داشته باشیم که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بر تمامی امور نظارت داشته باشد بلکه باید خودمان در دو ساحت کتابخوانی و گسترش سطح نشر، هفته کتاب را به نهضت کتابخوانی تبدیل کنیم.

آذر خاطر نشان کرد: به طور قطع ملت ما باید در حوزه کتاب و نشر سهیم باشند ، چه کمک کنند و چه کمک بگیرند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.