معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پرندگان مهاجر از نیمه آبان ماه به کرمانشاه می آیند، گفت: برخی از این پرندگان نیز مهاجرت خود را از چندی پیش آغاز کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ کاظم علیزاده نیمه آبان و اوایل آذر ماه را زمان آغاز مهاجرت پرندگان به کرمانشاه دانست و افزود: برخی از پرندگان مهاجر بسته به نوع گونه ممکن است مهاجرت را زودتر آغاز کنند.

وی با بیان اینکه این پرنده ها عمدتا از غرب استان وارد می شوند، تاکید کرد: برخی از پرندگان مهاجر از مناطقی همچون عراق، سیبری و ... به کرمانشاه می آیند، برخی در استان توقف می کنند و برخی دیگر بعد از استراحت کوتاهی مسیر خود را ادامه می دهند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه زمان توقف پرندگان در استان کرمانشاه را بسته به نوع آنها و شرایط آب و هوایی دانست و تاکید کرد: برخی از این پرندگان بنا به دلایلی از جمله از دست دادن قدرت پرواز خود در منطقه می مانند و بومی می شوند.

علیزاده انواع غازها، اردک ها و سرسبز ها را از جمله پرندگانی عنوان کرد که در زمان مهاجرت در کرمانشاه ماندگار شده اند.

وی معتقد است، پرندگان مهاجر عمدتا تالاب ها از جمله تالاب هشیلان، رودخانه ها، آبگیرها و ... را برای توقف انتخاب می کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در ایام مهاجرت پرندگان حفاظت از این جانداران افزایش می یابد و محیط زیست گشت های حفاظتی و کنترل خود را بیشتر خواهد کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه: این پرندگان معمولا در سایت های مشخصی ساکن می شوند که نظارت بر این سایت ها افزایش می یابد از مردم خواست از تغذیه خودسرانه و دستی پرندگان مهاجر و وحشی خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.