یک وبگاه تحلیلی آمریکایی نوشت از دید عربستان، ایران کشوری بزرگ است که در حال پیشبرد اهداف خود ر منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وبگاه تحلیلی  آمریکایی "زیرو هج"  در  تحلیلی نوشت که از نظر عربستان سعودی ایران کشوری بزرگ است و نفوذ زیادی در منطقه دارد.

زیر هج افزود:  عربستان سعودی امیدوار بود تا ناآرامی‌های داخلی سوریه ضربه اساسی به نفوذ ایران در منطقه بزند. اما در عوض این موضوع مشکلاتی بیشتری را برای ریاض ایجاد کرد چون ظهور داعش برای خود عربستان سعودی نیز تهدید است.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان که تمرکزش بر شیعیان، اخوان الملسمین و داعش بود، حال با جبهه جدیدی در جنوب مواجه شده است و آن انصار الله است که به ادعای این گزارش، ایران نیز از آن‌ها حمایت می‌کند و با این حمایت انصارالله هم اکنون به بازیگر فعال داخلی یمن تبدیل شده و هم اکنون صنعا، پایتخت یمن را از لحاظ سیاسی در احاطه خود درآورده اند و در حال گسترش دامنه نفوذ خود خود هستند.

در ادامه این مطلب آمده است: ریاض در حالی سرگرم گفت‌گو با ایران پیرامون امور امنیتی منطقه بود که ایرانیان با چرخش به حمایت از حوثی‌ها پرداختند و این گروه را قادر ساختند تا میل و اراده خود را در صنعا و ورای آن اعمال کند.

در پایان این گزارش همچنین امد هاست که عربستان در بین 2 "نبرد" قرار گرفته است. از منظر آل سعود، ایران کشوری بزرگ فارسی زبان است که در شرق خاورمیانه قرار گرفته و در حال پیش‌برد قدرت خود  است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار