سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست و مو" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "ریزش مو" كه توسط دکترمسعود داوودی، متخصص پوست و مو داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***الهام
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزان
میخواستم بپرسم آیارنگ مو باعث افزایش ریزش مومیشود ؟چراکه من بعداز عروسی خود تابحال 2مرتبه اقدام به رنگ کردن موهای بلندخود کرده ام.اما الان هرچه راه میروم میبینم موهای من روی زمین مخصوصا سرامیک که کاملا واضح است ریخته واین موضوع باعث نگرانی و استرس درمن شده.زیرا دیده ام افراد زیادی را که بخاطر ریزش مو ،پوست کف سرشان پیداست

پاسخ: رنگ مو به طور مستقیم ریزش مو ایجاد نمی کند بلکه سبب شکنندگی تارهای مو می شود و این شکنندگی با ریزش مو شباهت دارد.

***هادی

باعرض سلام و خداقوت خدمت شمادوستان
من همیشه ازاین موضوع که مردها باافزایش سن دچار طاسی سر میشوند ودیده ام که هرکدام در بخشی از سر دچار طاسی شده اند دچار نگرانی بوده ام.باوجود اینکه موهای پرپشتی تقریبا داشتم اما باورود به سن 30سالگی دچار ریزش موشده ام میخواستم بپرسم علت بنظرشماچیست؟آیا شامپو اثری داره؟چه رزیم غذایی را برای آقایان وخانمهایی که دچار ریزش موهستن پیشنهاد میدهید؟
باتشکر

پاسخ: ریزش مو دلایل مختلفی دارد و شایع ترین علائم آن زمینه های ژنتیک است که سیر ریزش مو به سمتی کم پشت تر شدن آن پیش می رود و تغذیه و استفاده از شامپو تاثیر خاصی بر جلوگیری از ریزش مو نمی گذارد برخی دارو ها می تواند این مسئله را در فرد کاهش دهد.


***مهران
با سلام من 20 سال دارم چند ماهي ريزش موهام زياد شده و ضخامت موهام هم خيلي كم شده و سريع هم موهام چرب مي شود؟ لطفا راهنمايي كنيد.

پاسخ: شامپوی خاص موی چرب را برای چرب شدن مو استفاده کنند و داروهایی برای ریزش مو وجود دارد که عمر مو را طولانی تر می کند و سبب ضخیم تر شدن موهایی می شوند که نسبت به قبل نازک تر شده اند.

***نرجس
با سلام
موهای من بعد از دکلره بطور وحشتناکی ریزش داره شما بگید من چیکار کنم

پاسخ: دکلره مانند رنگ مو است و سبب شکنندگی موها می شود و بدترین اتفاق برای موهای دکلره شده استفاده از اتوی مو و فر دادن آن است و علائمی مانند ریزش مو ایجاد می کند.

***امیر
با سلام
23 ساله مرد ، حدود 1.5سال پیش موهام یکدفه شروع به ریزش زیادی کرد ،بعد حدود 1ماه خود به خود درست شد بعد از اون احساس می کردم موهام خیلی محکم شده اصلا ریزش نداشت ، حالا 3 ماه هست که دوباره بی وقفه ریزش داره ؛ موهام کم پشت شده ؛ تو ارث نداریم ، ژل،واکس،اسپری،اتو،سشوار، هم استفاده نمی کنم. با تشکر

پاسخ: ریزش مو به شکل ناگهانی و زیاد به حادثه  اتفاقی در چند ماه گذشته بر می گردد و آنفولانزا سرماخوردگی استرس و جراحی سبب ریزش موی فرد می شود که پس از چند ماه بهبود می یابد و تکرار آن حوادث سبب ریزش موی مجدد فرد می شود و این ریزش موی مجدد نیز پس از چند ماه بهتر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار