قتل عام 150 نفر از عشیره "البونمر" عراق به دست "داعش" تنها به دلیل حمایت و جانبداری از نظام عراق، تاکیدی بر سیاست ایجاد رعب و وحشت سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده از سوی این گروه تروریستی تکفیری بین دشمنانش و راه‌اندازی جنگ روانی است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، طی روزهای اخیر منابع خبری از قتل عام 200 نفر از اعضای عشیره "البو نمر" در شهر "هیت"، واقع در غرب استان الانبار عراق خبر دادند، در حالی‌که گزارش‌های بعدی و اظهارات شاهدان تاکید می‌کند که این گروه تروریستی تکفیری همچنان ده‌ها نفرا از اعضای این عشیره را نزد خود به اسارت گرفته است.
 
این اولین باری نیست که داعش به چنین شکلی انتفاضه عشایر عرب در سوریه و عراق را سرکوب می‌کند، به ویژه اگر این عشایر از عشایر و قبایل اهل سنت باشند، مشابه آنچه که در استان دیر الزور، واقع در شرق سوریه در تعامل این گروه تروریستی تکفیری با عشیره "الشعیطات" شاهد آن بودیم و ملاحظه کردیم که عناصر تکفیری داعش چگونه  بیش از 1150 نفر از اعضای این عشیره اهل تسنن دیرالزور را با سر بریدن قتل عام کردند و همچنان از سرنوشت 1800 نفر دیگر از اعضای این عشیره که توسط داعش ربوده شده بودند، ‌خبری در دست نیست.
 
گروه تروریستی تکفیری داعش هر انتفاضه و قیام عشایری علیه خویش را به شدت هرچه تمام‌تر سرکوب می‌کند، به ویژه اگر این انتفاضه از آن عشایر اهل سنت باشد، چرا که از دید داعش این عشایر مرتکب 2 گناه نابخشودنی می‌شوند:
 
- نخست خروج از اطاعت و فرمانبرداری از «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خود خوانده و سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش
 
- دوم آنکه این عشایر به این جهت که اهل سنت هستند، باید در جهاد داعش علیه دیگر عشایر و طوایف و نظام‌ها و حکومت‌های منطقه که این گروه تروریستی تکفیری آنها را «کافر» و «مرتد» می‌خواند، مشارکت داشته باشند.
 
اولین کشتار و قتل عام داعش از این دست همانطور که در سطور بالا ذکر آن رفت، عشیره "الشعیطات" در استان دیر الزور در شرق بود که اغلب آنها اگرچه از جوانان این عشیره بودند، اما در میان آنها زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شدند.
 
به همین دلیل تعامل داعش با عشیره البو نمر و قیام آنها علیه این گروه و طرفداری از نظام عراق گناهی نابخشودنی بود که با قتل عام 150 نفر از اعضای این عشیره و در اسارت نگه داشتن ده‌ها نفر دیگر از آنها و آوارگی مابقی اعضای این عشیره از دو منطقه محل سکونت آنها یعنی "الزویه" و "البکر" به شهر "حدیثه" پاسخ داده شد و این واکنشی قابل پیش بینی بود.
 
انتقام‌گیری داعش به این طریق تنها بر سیاست ایجاد رعب و وحشت سازمان یافته و برنامه ریزی شده از سوی این گروه تروریستی تکفیری تاکید می‌کند که سرکردگان آن تلاش دارند، از طریق شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی اینترنتی به اطلاع مخالفان و دشمنان خود برسانند و با انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی از کشتارها و قتل‌ عام‌ها و جنایات خود تاکید کنند که هیچ یک از قوانین طبیعی و انسانی جایی در قاموس آنها ندارد و هرآنچه را که بخواهند و اراده کنند، از جمله نص قرآن و سنت نبوی طبق برداشت‌های خود تفسیر می‌کنند.
 
خط مشی و سیاست ایجاد رعب و وحشتی که داعش از آن تبعیت می‌‌کند،‌ بیانگر سطح بالای آموزش‌های روحی و روانی ارائه شده از سوی این گروه به عناصر خویش و القاهای صورت گرفته به آنهاست،‌ خط مشی و سیاستی که داعش را ملزم می‌کند، برای ایجاد رعب و وحشت هرچه بیشتر هربار قربانیان جنایتش بیش از گذشته و جنایتی که مرتکب شده‌اند، وحشتناک‌تر و رعب‌انگیزتر از قبلی باشد، به همین دلیل از این جنایات تحت عنوان جنایات سازمان یافته یاد می‌شود.
 
در کشتار پایگاه نظامی «اسپایکر» عراق حدود 700 نظامی عراقی و در کشتار عشیره الشعیطات حدود 1150 غیر نظامی در دو مرحله قتل عام شدند، اما در کشتار عشیره البو نمر درحالی 200 نفر از این عشیره قتل عام شدند که احتمال افزایش تعداد قربانیان همچنان وجود دارد، تا بار دیگر این سوال مطرح شود که رهاورد ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای مردم عراق تا زمانی‌که داعش همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد، چه بوده است،‌ آیا این همان سیاست آمریکا برای تقسیم عراق نیست که دولت سنی در آن براساس نقشه‌های ریخته شده، می‌‌بایست بخش‌هایی از غرب عراق و شرق سوریه را در برگیرد.
 
به همین دلیل گزافه نیست،‌ اگر گفته شود،‌ داعش همان سیاست‌هایی را پیاده می‌کند که آمریکا از آن خواسته است و به همین دلیل نمی‌توان با عملیات و حملات هوایی بر آن فائق آمد.
 
در این راستا شاید بهترین گزینه اقدام هماهنگ شده و توامان دو ارتش سوریه و عراق با تضمین‌ها و حمایت‌های بین المللی باشد و در غیر این صورت حمایت‌‌ها و کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و هم پیمانانش از داعش ادامه خواهد یافت و الشعیطات و البو نمر آخرین قربانیان این گروه تروریستی تکفیری نخواهند بود.
 انتهای پیام /ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
شکی نیست که دستهای پنهان صهیونیستها سخت مشغول توطعه و فعالیت هستند و نقشه های جدیدی برای کشتار بیگناهان کشورهای منطقه طراحی و در دست اجرا دارند؟ ایران باید در زمینه فرهنگی و شناخت این شیطان صفتهای صهیونیست فعالتر وپویاتر عمل کرده تا دشمنان قسم خورده ملتها ومسلمانان منطقه برای توده های مردم کاملا روشن شده و با افکار و اقدامات جنایتکاران صهیونیست بیشتر از پیش اشنا شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
شکی نیست که دستهای پنهان صهیونیستها سخت مشغول توطعه و فعالیت هستند و نقشه های جدیدی برای کشتار بیگناهان کشورهای منطقه طراحی و در دست اجرا دارند؟ ایران باید در زمینه فرهنگی و شناخت این شیطان صفتهای صهیونیست فعالتر وپویاتر عمل کرده تا دشمنان قسم خورده ملتها ومسلمانان منطقه برای توده های مردم کاملا روشن شده و با افکار و اقدامات جنایتکاران صهیونیست بیشتر از پیش اشنا شوند
آخرین اخبار