بر مبنای نتیجه تست استرس بانک مرکزی اروپا؛

بانک‌های ايتاليايی با مشکل مالی مواجه هستند

نتايج آزمون مقاومت بانک‌های فعال در منطقه يورو در مقابل بحران مالی احتمالی در آينده که بانک مرکزی اروپا آن را ترتيب داده است نشان می‌دهد 25 بانک از سرمايه کافی برخوردار نبودند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک مرکزي اروپا در چارچوب فراهم کردن مقدمات اتحاديه بانکي که قرار است به موجب آن مسئوليت نظارت بر فعاليت‌هاي 130 بانک مهم کشورهاي عضو منطقه يورو را برعهد گيرد.

درهمين راستا، سنجش مقاومت اين بانک ها در مقابل بحران مالي احتمالي در آينده، آزمايشي به نام تست استرس برگزار کرد.

نتايج اين آزمايش نشان داد از اين 130 بانک بزرگ فعال در منطقه يورو، 105 بانک از سرمايه خالص کافي براي مقابله با بحران مالي احتمالي در آينده برخوردار هستند. اما 25 بانک ديگر از چنين سرمايه اي برخوردار نبودند که بيشتر آنها يعني 9 بانک در ايتاليا بودند.

در قبرس نيز سه بانک از چهار بانک مورد آزمايش قرار گرفته اين کشور نمره قبولي نياوردند. يک بانک فرانسه هم در اين آزمايش رد شد.

بانک دکسيا در بلژک نيز ديگر بانکي بود که در آزمايش مقاومت سنجي در برابر بحران مالي احتمالي در آينده نتوانست نمره قبول بياورد.

برخي از اين بانکها که در آزمايش رد شده اند براي رسيدن به حداقل سرمايه کافي براي مقابله با بحران مالي حدود سه و نيم ميليارد يورو کمبود پول دارند.

بانک مرکزي اروپا بر اساس نتايج همين نظر سنجي اعلام کرد اگر بحران مالي ديگري در آينده درمنطقه يورو روي دهد.

بيشترين تاثير منفي را نخست بر قبرس و بعد بر پرتغال و ايتاليا خواهد گذاشت. زيرا نظام بانکي اين سه کشور به شدت متزلزل و آسيب پذير شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار