علی محمد پارسائیان از برگزاری اولین کنگره شهدای عکاس کشور به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت : 110 خانواده شهید عکاس از سراسر کشور میهمان این کنگره خواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مهمترین کار بسیج هنرمندان و به تبع آن استان بحث شناسایی شهدای هنرمند استان است و باید روند و منش این شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

پارساییان افزود: کنگره شهدای هنرمند در هشت رشته هنری شامل شعر، تئاتر، عکس، موسیقی، تجسمی، ادبیات داستانی، فیلم و خوشنویسی تا پایان سال جاری در استانهای کشور برگزار می شود که اولین کنگره شهدای عکاس در یزد برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه 2200 شهید هنرمند در کشور شناسایی شده اند گفت: هدف از این کنگره الگوگیری از سبک زندگی شهداست و آن چیزی که می تواند خیلی موثر باشد همان دوربین است که  تأثیر یک عکس کارهزاران موشک را انجام دهد.

این مسؤول ادامه داد: در اجلاسیه ی عکس کنگره ی شهدای هنرمند، میهمان 110خانواده شهید عکاس خواهیم بود و از سراسرکشور عکاسان شاخص دفاع مقدس به همراه جمعی ازمسؤولین حضور خواهند یافت.

پارساییان افزود: درهمین راستا سازمان بسیج هنرمندان استان یزد بعد از مشخص کردن کمیته های اجرایی کار خود را در برگزاری هر چه بهتر این کنگره ی سراسری آغاز می کند.

وی ادامه داد : همچنین یک ویژه نامه توسط این سازمان تهیه شده است که در روز کنگره بین حاضران توزیع خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد،  در مورد برنامه های جنبی این کنگره گفت : یک نمایشگاه از عکسهای حرفه ای شهدای هنرمند عکاس توسط انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان یزد قرار است در روز کنگره برپا شود و یازدهمین همایش فصلی اوج هنر با موضوع شهدای عکاس در27آبان ماه یک روز قبل ازکنگره و نیزهمزمان با کنگره ی شهدای عکاس برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری ازپوستر شهدای عکاس هنرمند به نام «یک پلک آسمان» که توسط آقای زارع تهیه شده بود رونمایی شد.

گفتنی است: در تیرماه93 کنگره شهدای هنرمند استان برگزارشد که از خروجی آن زندگی نامه شهدای شاعر و عکاس بود که فیلم شهید سیدجلیل ساداتی کلیدخورد و زندگی نامه شهید اخلاص، در دو قسمت انیمیشن ساخته و فیلم شهید ابویی در دستور کار قرار گرفت

انتهاي پيام/ز
برچسب ها: شهدا ، عکاس ، هنرمند ، کنگره ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.