بزرگداشت روز جهانی شهرها لحظاتی و با حضور شهردار تهران آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایش روز جهانی شهرها امروز و با حضور شهردار تهران، پژمان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه  و شهر‌سازی و کمیته ملی اسکان بشر و نیز برخی از اعضای شورای شهرو مدیران شهری برگزار شد.
 
در سال2013 مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصاد و سرمایه گذاری تصمیم به برگزاری روز جهانی شهرها در 31 اکتبر هر سال گرفت. این روز به اطلاع تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد،سازمان‌های وابسته و بین‌المللی مربوطه،جوامع مدنی و همه زی‌نفعان مربوطه رسید که در این خصوص مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد هماهنگ کننده برنامه‌هاست.
 
پیشنهاد روز جهانی شهرها برای اولین بار در روز پایانی اکسپوی جهانی 2010 در شانگ‌های چین با هدف شناخت، نوسازی و ارتقای ایده‌ها و تجربیات معرفی‌شده در اکسپو برای توسعه آینده ارائه شد.
 
از روز جهانی شهرها انتظار می‌رود تا در جهت ارتقاء منافع جامعه بین‌المللی است در شهرنشینی جهانی، ایجاد همکاری کشورها در فرصت‌ها و چالشهایشان در شهر نشینی توسعه شهری پایدار در سراسر جهان گام بردارد.
 
بر این اساس طی توافق انجام شده میان نماینده مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران و مرکز ارتباطات بین‌المللی شهرداری تهران امروز اول نوامبر 2014 برابر با 10 آبان مراسم مشترکی با هدف بزرگداشت روز جهانی شهرها حضور تعدادی از مسئولان و مقامات شهری،‌صاحبنظران به میزبانی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
 
*‌جایزه خشت شهر یا شهریاران
 
در این برنامه که برای اولین بار در کشورمان و توسط مدیریت شهری تهران با همکاری مرکز اسکان بشر – دفتر تهران برگزار می‌شود از جایزه ای که به مناسبت روز جهانی شهرها طراحی شده رو‌نمایی خواهد شد.
 
برای این جایزه عنوان خشت طلایی شهر به دلیل نقش خشت به عنوان نخستین و طبیعی‌ترین ابزار و انتخاب بشر برای پایه گذاری و احداث تمدنها و سازه‌های اولیه بشری استفاده شده است.
 
بنابر این گزارش، در روز جهانی شهرها به پروژه ها، کارگزاران شهری و شهروندان برتر شهر که در ارتقاء شهری بیشترین تاثیرگذاری را داشته‌اند توسط شهرداری تهران و طی مراسم ویژه‌ای احداث شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روز ، جهانی ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار