سینما در هفته‌ای که گذشت؛

کشمکش‌ها بر سر اکران فیلم‌های جنجالی

تلاش‌های‌ پیگیرانه رئیس سازمان سینمایی فیلم‌های جنجالی را به اکران نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، اکران "قصه‌ها و عصبانی نیستم" همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.
 
مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پس از انجام تحقیقات هنوز رای خود را به طور رسمی منتشر نکرده است و این بر حواشی اکران فیلم‌ها دامن می‌زند.
 
اظهارات غیر رسمی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود، مبنی بر موافقت با اکران نسخه اصلاح شده فیلم عصبانی نیستم است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این باره عنوان کرد: اصلاحات انجام شده است و تغییرات نسخه نهایی را باید ببینیم و در صورت موافقیت من، فیلم اکران خواهد شد.
 
وی با اشاره به همسو بودن در حفظ ارزش‌های جامعه با مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظرهایی وجود دارد که در نهایت با تصمیم گیری ما در این خصوص مواجه می‌شود.
 
گویا پیگیری‌های حجت الله ایوبی،‌ رئیس سازمان سینمایی و حضور در مجلس،‌ این دو فیلم را به اکران نزدیک می‌کند.
 
کودکان سرطانی موسسه محک این هفته فیلم "شهر موش‌ها" را در کنار عوامل این فیلم تماشا کردند.
 
برومند در نشست پس از پخش فیلم عنوان کرده است که صرف نظر از برگشت سرمایه و محاسبه خبر اقتصادی،‌ برای من و تهیه کنندگان وجه کار کرد انسانی مهمتر است.
 
وی همچنین بیان کرد: شهر موش‌ها به لحاظ محتوایی از حقوق کودکان حمایت می‌کند. برومند نسبت به موفقیت فیلم ابراز خشنودی کرده است.
 
کودکان محک به شخصیت‌های شهر موش‌ها نامه‌ای نوشته بودند که در این دیدار قرائت شد.
 
بنابر این گزارش، فیلمسازان برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رقابت تنگاتنگی دارند. یکی از این پروژه‌ها، "ایران برگر" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است و بازیگران آن علی نصیریان، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سحر جعفری جوزانی و گوهر خیر اندیش هستند.
 
شورای صنفی نمایش نیز در جلسه هفتگی خود قرارداد فیلم تراژدی را برای نمایش پس از "آتش بس 2" ثبت کرد و ضمن اعلام تعطیلی پنج روزه سینما از 11 تا 16 آبان ماه به دلیل ایام سوگواری شهیدان از ادامه اکران فیلم‌‌های روی پرده سینما‌ها به دلیل کف فروش بالا خبر داد و به این ترتیب دومین هفته‌ای که فیلم‌های در حال اکران به دلیل کف فروش بالا بر پرده‌های سینما باقی می‌مانند گذشت.
 
در دو فصل تابستان و پاییز، فیلم‌های سینمایی با فروش خوب و امیدوار کننده‌ای مواجه شدند و این نوید روزهایی را می‌دهد که بازار سینما رونق می‌گیرد.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار