قدرت‌های متکی به زور شعار امر به معروف و نهی از منکر را تمسخر می‌کنند، اما حقیقت این است که همان امر به معروف و نهی از منکر و همان حرکت حزب‌اللهی که می‌تواند در مقابل انحراف‌ها و خطاهای فاحش دنیای امروز بایستد. هیچ چیز دیگر نمی‌تواند.

به گزارش خبرنگار حقوقی- قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.  
 
امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.    
 
با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.
 
**هیچ چیز دیگر نمی‌تواند مقابل انحرافات دنیای امروز بایستد
 
مقام معظم رهبری در تاریخ 1371.1.11 در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام بیان کردند بشریت امروز باید از درون متحول و تزکیه شود و نظم اجتماعی‌اش نظم عادلانه و قسط‌ آمیز شود.   
 
امروز در دنیا قسط نیست، عدالت نیست. ظلم است و دنیا را از ظلم نسبت به ملت‌های مظلوم پر کردند من به شما برادران عزیزی که مسئولان جمهوری اسلامی هستید یک جمله می‌خواهم عرض کنم: تنها شما می‌توانید در مقابل قدرت‌های متکی به زور بایستید مشروط به اینکه با همه وجود پای احکام نجات بخش اسلام و تبعیت از احکام قرآنی بایستید و بی‌هیچ رودروایستی و بی‌هیچ ملاحظه از کسی در این راه و صراط مستقیم حرکت کنید آن وقت است که خوب می‌توانید ایستادگی کنید.
 
آن‌ها شعار امر به معروف و نهی از منکر را تمسخر می‌کنند، شعار حزب‌اللهی‌‌گری را تمسخر می‌کنند اما حقیقت این است که همان امر به معروف و نهی از منکر و همان حرکت حزب‌اللهی و همان پایبندی به اصول است که می‌تواند در مقابل انحراف‌ها و خطاهای فاحش دنیای امروز بایستد. هیچ چیز دیگر نمی‌تواند. ملت‌ها هم این را می‌خواهند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار