آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را تامین می‌کنند/ اسیدپاشی در اصفهان توطئه است

امام جمعه موقت تهران گفت: امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد تا دین اصلاح شود و از این جهت قیام کربلا تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت الله کاضم صدیقی" نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران را اقامه کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: امام حسین(ع) برای خدا قیام کرد تا دین اصلاح شود و از این جهت قیام کربلا تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: مبارزه با جریان‌های نفاق، التقاطی و سکولار مهمترین اهداف امام حسین(ع) برای قیام بود.

آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: امام حسین(ع) همه وجودش بندگی خداست، قیام و قعودش، جنگ و سکوتش، خواب و خوراکش و تمام حرکات فردی، خانوادگی، اجتماعی و جغرافیایی و جهانی‌اش، اجرای ماموریت حق است، همان‌گونه که وجود نازنین خاتم انبیا(ص) قبل از آنی که رسول، نبی، فرمانده قشون و رهبر جامعه باشد، عبد خداست.

وی افزود: سیاست برنامه‌ریزی است، اقتدار در اجرای برنامه است، فرصت‌شناسی و ظرفیت‌شناسی است، سیاست، دشمن‌شناسی است و دشمن را در خارج از مرزها مهار کردن است. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: تشکیل جبهه اقتدار، نظام الهی است، تربیت درست نسل آینده‌ساز است و ایجاد جرات و جسارت در نسل آینده برای مقابله با مشکلات و سختی‌هاست، ساختن انسان‌هایی رزمنده و سنگرنشین است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: رسالت اصلی حکومت در برابر جامعه، بندگی خدا و بنده سازی برای خداست، باید در سایه حاکمتی خدا جامعه را به سمت عزت و کمال سوق بدهند، همانگونه که رسالت اصلی انبیا تجلی عبودیت آنها و جذب بندگان به سوی خدای جمال و جلال است.

وی تاکید کرد: لازمه حرکت به سوی خدا، حرکت‌های اجتماعی است تا در برابر گرگ‌ها و زیاده‌خوا‌هان توان ایستادگی داشته باشد و فرهنگ حریت عقیم نماند، حسین(ع) که قرآن ناطق بود در برابر ظلم تسلیم نشد و گفت "هیهات من الذله" و حرکتی انقلاب انجام داد و با ظالم برخورد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اولین آموزه قیام عاشورا که برای همیشه برای تمامی جوامع الهی آموزنده است، این است که هیچ مسلمانی دست ذلت به دست ستمگران ندهد حتی اگر یزید از امام حسین(ع) بیعت نمی‌خواست، باز هم ایشان قیام می‌کرد، چراکه می‌دید که حکومت جامعه را خراب کرده است.

وی اظهار داشت: در هر جامعه‌ای فساد اداری، بی‌بندوباری و ربا رایج باشد و فرهنگ مجاهده نباشد، باید قیام کرد چرا که این عملکرد حکومت است که فساد را رایج می‌کند. بنابراین در شرایطی که همه امور به تعصبات جریانی تبدیل شود و شایسته سالاری‌ها فدای خویشاوندسالاری شود، دیگر زندگی برای مومنان معنا ندارد، در چنین شرایطی مومن باید برخیزد و قیام کند و اگر قدرتی ندارد، خونش را فدا کند.

آیت‌الله صدیقی افزود: حرکت سیدالشهدا(ع) هم دفاعی بود و هم تهاجمی، یعنی ایشان با تسلیم نشدن پاکی خود را به دنیا معرفی کرد و همچنین گفت من دست بیعت می‌دهم و نه پای گریز دارم پس پایه‌های این حکومت را می‌لرزانم.

وی تصریح کرد:‌ امام خمینی(ره) از قیام امام حسین(ع) درس گرفت و انقلاب اسلامی شکل گرفت که نتایج آن را شاهد هستیم، پس از آن نیز مردم در هشت دفاع مقدس از عاشورا درس گرفتند و دفاع کردند و پس از آن، در فتنه‌های 78 و 88 نشان دادند که مقاومت می‌کنند و امروز هم در مسائل هسته‌ای نه تسلیم پذیرند و نه پای گریز دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز این هفته مسئولین را حقوق‌بگیر مردم خواند و تاکید کرد: مسئولینی که با کاغذبازی وقت مردم را می‌گیرند و آنها را افسرده می‌کنند بزرگترین ظلم را می‌کنند و مردمی هم که از مسئولین توقع نا بجایی دارند و کاری از آنها می‌خواهند که وظیف آنها نیست ظلم می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت پرونده‌های موجود در دادسراها این پدیده را مایه خجالت توصیف کرد و افزود: متاسفانه طلاق‌ها رو به افزایش و ازدواج‌ها رو به کاهش است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با  اشاره به فرا رسیدن روز 13 ابان و هم زمانی آن با روز عاشورا اظهار داشت: آمریکا پرونده بسیار ننگینی را نسبت به همه ملت‌ها، ملت خودش و خصوصا ملت ایران علیه خود تشکیل داده است.

وی در بیان خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا علیه ایران گفت: کودتای 28 مرداد، تشکیل ساواک، کشتارها، خفقان‌ها و قانون کاپیتولاسیون که مخفیانه در مجلس شورای ملی به تصویب رسید و بعدا به گوش امام رسید از جمله خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران هست.

وی افزود: امام بعد از شنیدن آن خبر فرمودند شب خوابم نبرد زیرا مملکت و ارتش ما را فروختند و آمریکا مملک دلار است و در پی آن امام سخنرانی را کردند که در دل شب به خانه ایشان ریختند و وی را دستگیر و تبعید کردند.

امام جمعه موقت تهران کشتار دانش‌آموزان در سال 57 توسط آمریکا را یادآور شد و تصریح کرد: کشتار 15 خرداد هم از ماموریت‌ها و خوش رقصی‌های شاه برای آمریکا بود.

وی شورش‌های بعد از انقلاب، تحمیل جنگ، کمک به صدام، زدن سکوهای نفتی ایران، دادن سلاح های شیمیایی به رژیم بعثی عراق و اقدام به کوتای نوژه را به عنوان سایر خیانت‌های آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام(ره) را نقطه عطف تاریخ انقلاب خواند و تاکید کرد: انقلاب ما انقلاب فقه و اندیشه بود و تا قبل از این فکر می‌شد این انقلاب برای مقابله با استبداد داخلی است و وقتی لانه جاسوسی تشخیر شد انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است و نشان داد ما مقاومت می‌کنیم و رویه ما دشمن شناسی است و جنایت‌های دشمن خود را یادآوری می‌کنیم تا روح مقاومت و حماسه همیشه در ملت ما زنده باشد.

آیت‌الله صدیقی سپس حادثه اسیدپاشی را یک منکر به معنای واقعی کلمه خواند و ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: اصل عمل خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون است و نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و دستگاه قضایی می‌خواهیم که عاملان این جنایت را شناسایی کنند زیرا که مردم انتظار جدی دارند.

وی افزود: این جنایت، مانند جنایت‌های پیشین که علاقه دختر به پسر بوده و اقدامی برای انتقام باشد، محسوب نمی‌شود زیرا در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال تصویب بود عده‌ای تلاش کردند تا به مقدسات و احکام اسلامی در ملاءعام دهن‌کجی کنند و جرات جلوگیری از اشاعه این ویروس را از مردم بگیرند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه از رواج سایر منکرات در جامعه اظهار تاسف و خاطرنشان کرد: در جامعه عمومی دروغ رواج دارد و برای مقابله با دروغ گویی یک همت جدی باید شود و اگر قانون نهی از منکر تصویب شود انتخابات ما آفت نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران این حادثه را به کسانی نسبت داد که می‌خواهند قانون امر به معروف ونهی از منکر را مخدوش کنند.

وی در ادامه پیروزی‌های مردمی عراق علیه داعش را حادثه مبارک خواند و گفت: اهمیت این پیروزی در این است که مردم عراق با تکیه بر توان خود بر تروریست‌های تکفیری پیروز شدند.

آیت‌الله صدیقی با بیان این که روز فرهنگ عمومی در پیش است تاکید کرد: مسائل مهمی در فرهنگ هست که باید در یک خطبه مستقل مطرح شود و سپس با یادآوری سوابق انقلابی و مجاهدت‌های آیت‌الله مهدوی کنی در دوران پیش از انقلاب و تحمل شکنجه‌ها در زندان‌های پهلوی و سپس تلاش‌های فرهنگی ایشان در بعد از پیروزی انقلاب یاد این فقیه مرحوم را زنده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدیقی ، نماز ، جمعه ، تهران ، عبادی ، سیاسی ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۱۸:۱۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است
آخرین اخبار