امروز چهارشنبه 7 آبان 1393 هجری شمسی برابر با4 محروم 1436 هجری قمری و 29 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 70 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در تهران برگزار شد در پر وزن جعفر سلماسی با 283 کیلو گرم در مجموع در سبک وزن مهینی‌ با 183 کیلو گرم  در مجموع در میان وزن ورزنده با 266 کیلو گرم در مجموع در نیم سنگین سید رسول رئیسی با 292 کیلو گرم در مجموع و در سنگین وزن جاوید با 260 کیلو گرم در مجموع به مقام قهرمانی ایران رسید.
 
 گفتنی است: جعفر سلماسی صاحب اولین مدال طلای ایران در رشته وزنه برداری تاریخ المپیک است همچنین 70 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی ورزش‌های باستانی ایران به پایان رسید.
 
در کباده سعادتی از تهران
 در میل باقریه از تهران
در چرخ نیک صفت از تهران
 و در سنگ گرفتن صادقی از تهران  به مقام نخست رسید.
 
گفتنی است که این مسابقات در تاریخ ورزش ایران قدمتی دیرینه داشت.
 
54 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک‌ قهرمانی ایران در شش اسباب بر پایان رسید در پارارل‌ فرامرز شفیعی از تهران اول شد در بارفیکس، خرک حلقه، دار حلقه، پرش خرک و حرکات زمینی ناصر میر عشقی از تهران به مقام نخست رسید و در مجموع شش اسباب ناصر میر عشقی قهرمان قهرمانان شناخته شد.
 
 همچنین 54 سال پیش در چنین روزی مسابقات شمشیر بازی قهرمانی ایران به پایان رسید و هوشمند الماسی در سلاح‌های اپه و سابر قهرمان شد عبدالرضا رادپی‌ در سلاح فلوره عنوان قهرمانی ایران را بدست آورد .
 
51 سال پیش در چنین روزی داوران بین‌الملی ایران را فدراسیون فوتبال ایران معرفی کرد داوود نصیری، اصغر تهرانی، سعید نوری، حسن نیکو،غلام رضا فیروز نفر، پور امیدهوشنگ آگهیان افرادی بودند که به عنوان داور بین‌المللی ایران معرفی شدند.
 
48 سال پی در چنین روزی در مسابقات وزنه برداری انتخابی تیم ملی ژاپن، اوهوچی‌ در دسته میان وزن رکورد جهانی حرکت یک ضرب را که متعلق به خودش  بود افزایش داد او با بلند کردن 142.500گرم توانست رکورد پیشین را که 14.500  گرم و متعلق به خودش بود، یک کیلو گرم افزایش دهد این مسابقات در توکیو برگزار شد.
 
42 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان ایران در تهران برگزار شد و 6 رکورد جدید برای کشور بدست آمد.
 
 در پرتاب نیزه مصطفی کریمی از لرستان با پرتابی معادل 53 متر و 5 سانتی متر در دو 400 متر قاسم کویتی پور از تهران با زمان 50 ثانیه و 7 صدم ثانیه در پرش ارتفاع مجتبی ثابت با پرش معادل 1 متر و 83 سانتی متر و در پرش طول فرهاد نواب با پرش معادل 6 متر و 60 سانتی متر در دو 110 متر با مانع ناصر فرهادی از تهران با زمان 17 ثانیه و 1 صدم ثانیه در پرتاب وزنه ناصر رویان از فارس با پرتابی معادل 11 متر و 48 سانتی متر اول شد.
 
40 سال پیش در چنین روزی در هیجدهمین دوره مسابقات ژیمناستیک قهرمانی جهان در بندر وارنا بلغارستان تیم ملی ژیمناستیک  شوروی با کسب 6 مدال طلا، 10 نقره و 5 برنز به مقام قهرمانی رسید تیم ملی ژیمناستیک ژاپن با 5 مدال طلا، 1 مدال نقره و 4 مدال برنز در مکان دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارنده ، سلماسی ، طلای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار