تقویم تاریخ در آینه ورزش

تیم ملی فوتبال ایران با 3 گل مغلوب بحرین شد

امروز سه شنبه 29 مهر 1393 هجری شمسی برابر با 26 ذی الحجه 1435 هجری قمری و 21 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 56 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی ایران که در ورزشگاه امجدیه برگزار شد روح اله رحمانی در ماده پرش طول توانست 7 متر و 18 سانتی متر بپرد و رکورد ایران را که 7 متر و 3 سانتی متر بود 15 سانتی متر افزایش دهد این رکورد متعلق به عبدالحسین خنزل بود.
 
55 سال پیش در چنین روزی سه نفر از قهرمانان زبده دو و میدانی ایران برای شرکت در مسابقات دو و میدانی رم به ایتالیا اعزام شدند روح اله رحمانی، وهاب شاه خورده و علی باغبان باشی از جمله ورزشکارانی بودند که به این مسابقات اعزام شدند این سه تن از برترین ورزشکاران ایران در  رشته دو و میدانی بودند.
 
وهاب شاه‌خورده 23 سال رکورد دار دوهای 100 و 200 متر مردان ایران بود و علی باغبان باشی و روح اله رحمانی از رکورد داران دوهای استقامت و پرش طول و پرش سه گام ایران بودند.
 
48 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در برلین آلمان شرقی به پایان رسید در رده بندی تیمی: تیم شوروی با 5 مدال طلا و 1 مدال برنز و 39 امتیاز اول، لهستان با 4 مدال نقره و یک مدال برنز و 29 امتیاز دوم، ژاپن با 1 مدال طلا و 1 مدال برنز و 15 امتیاز سوم و ایران با 2 مدال برنز و 12 امتیاز چهارم شد محمد نصیری در خروس وزن و پرویز جلایر در  سبک وزن برنده مدال برنز شدند.
 
در رده بندی بهترین وزنه برداران در حرکت دو ضرب و پرس محمد نصیری به مقام چهارم دست یافت.
 
44 سال پیش در چنین روزی مسابقه بوکس قهرمانی جهان در دسته سنگین وزن بین محمد علی و جری کواری مدعی عنوان قهرمانی در این وزن در تالار ورزشی شهر آتلانت‌ و با حضور 5 هزار تماشاگر برگزار شد در این مسابقه محمد علی موفق شد در دور سوم کواری را با ضربه فنی شکست دهد و جایزه یک میلیون دلاری این مسابقه را کسب کند محمد علی بوکسور سیاه پوست دسته سنگین وزن با تحولی شگرف در افکار و عقاید خود به دین اسلام مشرف شد و سال‌ها قهرمان جهان در این دسته بود او یک بار مقام قهرمانی خود را در مبارزه با جوفریزر از دست داد اما مجددا این عنوان را بدست آورد.
 
40 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در لهستان پایان یافت شوروی با 55 امتیاز، بلغارستان با 36 امتیاز دوم و لهستان با 23 امتیاز سوم شد.
 
تیم 13 نفره ایران تنها با کسب یک امتیاز در مکان چهاردهم قرار گرفت در این مسابقات تنها مهدی هوریا در وزن 52 کیلو گرم به مقام ششم جهان دست یافت.
 
38 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در یک مسابقه دوستانه با تیم ملی فوتبال امید مجارستان 3 بر یک پیروز شد.
 
رضا عادل خانی، ابراهیم قاسم پور و حسن نظری برای ایران گل زدند این مسابقه در حضور 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.
 
در سال 1380 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی از مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2002 در قاره آسیا مقابل بحرین 3 بر یک مغلوب شد در این بازی که با حضور 30 هزار تماشاگر در شهر منامه انجام شد علی دایی گلزن تیم کشورمان بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، ورزشی ، گلزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار