تقویم تاریخ در آینه ورزش

اولین حضور ایران در جام جهانی با پیروزی مقابل کویت/عباس زندی پهلوان اول کشور شد

امروز سه شنبه 6 آبان 1393 هجری شمشی برابر با 3 محرم 1436 هجری قمری و 28 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 65 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های کشتی پهلوانی قهرمانی ایران در وزن آزاد برگزار گردید. در این مسابقات عباس زندی از باشگاه پولاد پهلوان اول کشور شد و ابوالقاسم سختری از مشهد مقام دوم را به دست آورد. این مسابقات در تهران برگزار گردید.

همچنین 65 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در ایران کلاس آموزشی شمشیربازی در باشگاه نیرو و راستی برگزار گردید و عباداله نصیر که دوره‌های آموزشی این ورزش را در فرانسه طی کرده بود به آموزش شمشیربازی در این باشگاه پرداخت.

54 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران دراوزان مختلف برگزار شد و این وزنه برداران به مقام نخست رسیدند.

در وزن اول نادر جعفرزاده از خوزستان با مجموع 225کیلوگرم، در وزن دوم علی رجبی اسلامی از گیلان با مجموع 295 کیلوگرم، در وزن سوم منصور نکویی فر از تهران با مجموع 352.500 گرم، در وزن چهارم احمد فرجی از خوزستان با مجموع 337.500 گرم، در وزن پنجم رضا استکی از اصفهان با مجموع 360کیلوگرم، در وزن ششم پرویز مشوق از تهران با مجموع 370 کیلوگرم، در وزن هفتم هامازاس از تهران با مجموع 397.500 گرم و در وزن هشتم جواد صفایی از خوزستان با مجموع 407.500 گرم.

53 سال پیش در چنین  روزی مسابقات والیبال قهرمانی ارتش‌های جهان در ایران برگزار شد.

تیم هلند با 10 امتیاز اول، تیم فرانسه با 9 امتیاز دوم و تیم ایران سوم شد.

48 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال منتخب تهران و تیم فوتبال منتخب خوزستان در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه شیرودی (امجدیه سابق) تهران برابر هم قرار گرفتند و تیم منتخب تهران توانست با نتیجه 7 بر صفر تیم منتخب خوزستان را در برابر 10 هزار تماشاگر شکست دهد.

در این دیدار طالبی در دقایق 12 و 84، بهزادی در دقیقه 31، عرب در دقیقه 7، افتخاری در دقیقه 59، فرزامی در دقیقه 66 و شیرزادگان در دقیقه 80 گل زد.

در تیم منتخب تهران جاسمیان، گودرز حبیبی، حسن حبیبی، عرب، فرزامی، طالبی، جباری، بهزادی، شیرزادگان و افتخاری حضور داشتند.

39 سال پیش در چنین روزی اولیویرا پرنده برزیلی در هفتمین دوره مسابقات دوو میدانی بازیهای پان آمریکن با کسب یک رکورد حیرت انگیز جهانی به مقام قهرمانی رسید.

او مدال طلای این مسابقات را با اقتدار گرفت. اولیویرا در پرش سه گام با پرشی معادل 17 متر و 89 سانتی متر رکورد پیشین این ماده را که متعلق به ویکتورسانیف از کشور شوروی پیشین بود شکست و 45 سانتی متر این رکورد را افزایش داد.

37 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال 1978 آرژانتین در منطقۀ آسیا در ورزشگاه آزادی با تک گل غفور جهانی در دقیقه 48 برابر تیم ملی فوتبال کویت به پیروزی رسید. ایران در آن سال نخستین بار به مسابقات جام جهانی فوتبال راه یافته بود.

35 سال پیش در چنین روزی تیم هاکی روی چمن استان کرمانشاه در دیدار پایانی رقابت‌های هاکی روی چمن قهرمانی ایران 2 بر یک برابر همدان پیروز شد و عنوان قهرمانی ایران را به دست آورد. این رقابت‌ها در زمین خاکی ورزشگاه آزادی با شرکت 6 تیم برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، استکی ، نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار