کتابِ روش‌ها و تکنیک‌های جدید ترسیم نقشه‌های ژئومورفولوژی با نگارش عزت الهه قنواتی و ابراهیم بهشتی جاوید از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، این کتاب نوشته‌ عزت اله قنواتی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و ابراهیم بهشتی  عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی است که از سوی  مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

کتاب «روش‌ها و تکنیک‌های جدید ترسیم نقشه‌های ژئومورفولوژی» شامل چهار فصل است که با بخش‌هایی از جمله؛ «تاریخچه مختصری از تحولات ژئومورفولوژی و نقشه‌های ژئومورفولوژی»، «مولفه‌ها و نمادهای نقشه‌های ژئومورفولوژی»، «روش‌ها و تکنیک‌های جدید ترسیم نقشه‌های ژئومورفولوژی» و «کاربرد نقشه‌های ژئومورفولوژی در مدیریت محیط» همراه است.

در پیشگفتار کتاب آمده است: «نقشه‌های جغرافیایی و به‌ویژه نقشه‌های ژئومورفولوژی ابزار بسیار مفیدی هستند که در آنها لندفرم‌ها، عوارض و فرآیندهای به وجود آورندة آنها با نمادهای ساده و یا رنگ‌های مشخص نشان داده می‌شوند. با توجه به این‌که ممکن است بسیاری از مدیران و برنامه‌ریزان محیطی، اطلاعات تخصصی چندانی در رابطه با علوم زمین نداشته باشند، ماهیت سادگی این نقشه‌ها، قابلیت استفاده در زمینه‌های مختلف مخاطرات محیطی از جمله سیل، زلزله، لغزش، فرونشینی و غیره را فراهم می‌نماید.»

گفتنی است مجموعه حاضر با استفاده از مهم‌ترین منابع فارسی و لاتین در مورد نقشه‌های ژئومورفولوژی از جمله(mik J.smith et all2011) و (k.) pavlopoulos et all , 2009  به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های جدید در ترسیم نقشه‌های ژئومورفولوژی پرداخته است.

این کتاب در 303 صفحه و با قیمت 12000 تومان به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس حاصل نمایند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار