موضوع امر به معروف موضوع جدیدی نیست. این، تکلیف همیشگی مسلمانان است. جامعه اسلامی، با انجام این تکلیف زنده می‌ماند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.  

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

* امر به معروف و نهی از منکر: شرط قوام حاکمیت اخیار 


مقام معظم رهبری در 7.5 .71 در دیدار با علما و روحانیون مطرح کردند که امروز فقط جنگ نظامی نیست؛ اما همه تهاجم‌های دیگر، با شدت کم‌سابقه‌ای وجود دارد در مقابل این تهاجم، جامعه اسلامی، باید زنده، هوشیار، آسیب‌ناپذیر، پرامید آماده مقاومت، آماده ضربه زدن و به صورت یک موجود زنده مقاوم بماند و مقاومت کند.

این، چگونه ممکن است؟ این است که بنده موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کردم موضوع امر به معروف موضوع جدیدی نیست. این، تکلیف همیشگی مسلمانان است جامعه اسلامی، با انجام  این تکلیف زنده می‌ماند. 

قوام حکومت اسلامی،‌ با امر به معروف و نهی از منکر است، قوام حکومت اسلامی و بقای حاکمیت اخیار به این است که در جامعه امر به معروف ونهی از منکر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبری ، فریضه ، واجب ، امر ، معروف ، ناهی ، منکر ، قوام ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار