ارسال تجهیزات و مواد غذایی به فضا!

کپسول فضایی بدون سرنشین «سیگنوس» (Cygnus) حامل مواد غذایی و دیگر تجهیزات برای شش سرنشین ایستگاه فضایی بین المللی، امروز دوشنبه به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایرنا، کپسول فضایی باری سیگنوس از پایگاه فضایی جزایر «والوپس» (Wallops ) در آبهای ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا به فضا پرتاب می شود.

 

بر اساس محاسبات، این کپسول فضایی که دو هزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی و دیگر تجهیزات مورد نیاز شش سرنشین ایستگاه فضایی بین المللی را حمل می کند، روز دوم نوامبر به ایستگاه فضایی خواهد رسید.

 

ناسا اعلام کرده است که از دو هزار و 200 کیلوگرم باری که این کپسول حمل می کند، 700 کیلوگرم مربوط به تجهیزاتی است که قرار است با آنها برای درمان سردردهای شدیدی که فضانوردان ایستگاه فضایی همیشه از آن گله دارند، آزمایشاتی انجام شود.

 

حتی گفته می شود نتایج این آزمایشات در درمان برخی بیماری های مربوط به اعصاب و روان همچون آلزایمر نیز کاربرد داشته باشد.

 

از سوی دیگر کپسول فضایی دراگون نیز از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد تا برخی تجهیزات مستعمل و زباله های ایستگاه را به زمین حمل کند.

 

قرار است فضاپیمای روسی پروگرس Progress نیز از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شود.سه تن از شش سرنشین ایستگاه فضایی نیز خود را آماده می کنند تا پس از 165 روز اقامت در این ایستگاه به زمین بازگردند.

 

این سه فضانورد با فضاپیمای روسی «سایوز» به زمین باز خواهند گشت.سه فضانورد جانشین آنها یعنی یک روس و دو آمریکایی روز 23 نوامبر (2 آذر) به ایستگاه می رسند و ماموریت خود را در فضا آغاز می کنند.

برچسب ها: ارسال ، تجهیزات ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.