آیا ره‌آورد بزرگ تروریسم در منطقه، نفت عربستان خواهد بود و یا اینکه آمریکا، پس از آنکه سناریوهای پیشینش نا کار آمد بوده، سناریوهای جدیدی را ترتیب خواهد داد؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ آمریکا چگونه می خواهد از انفجار جلوگیری کند؟ از کدام انفجار صحبت می کنیم؟ منظور ما از این انفجار ضرورتا، انفجاری نیست که برنامه‌های آمریکا با ائتلاف ادعایی به بهانه نابودی داعش بوجود خواهد آورد؛ و آن انفجاری نیست که او خود با همکاری ابزارهایش در منطقه تحت عنوان جعلی "بهار عربی" طراحی کرده است؛ بلکه منظور ما، انفجاری است که امروز از داخل مملکت آل سعود که تروریسم را سرمایه گذاری کرده، تروریست ها را در سراسر وطن عربی پراکنده، از آنها حمایت فکری نموده و در راستای منافع اسرائیل در اجرای مکانیزم تجزیه سهیم بوده، ولی نداسته که خود از نتایج آن مصون نیست و هر قدر هم به خونریزی و حمایت از تروریسم حمایت کند نجات بخش او نخواهد بود، بروز خواهد کرد.

بنابراین این انفجاری است که در داخل مملکت آل سعود رخ خواهد داد و آمریکا پیش بینی آن را نموده است؛ از این رو خود این دولت، از بیم اتفاق تحولات استثنائی که در صورت مرگ ملک عبدالله، رژیم را تهدید می کند، برای جلوگیری از آن شتافته است و در این راستا، منابع آگاه فاش ساخته اند که فعالیت های غیر عادی ای از جانب سفارت امریکا در ریاض، صورت گرفته است؛ چراکه از دو ماه پیش تا کنون، برخی از نیروهای ویژه ی امنیتی در آنجا وجود دارند که برای جلوگیری از نزاع داخلی میان وراث پادشاه بیمار، میان کاخ های حکومتی در آمد و شد هستند.

نگرانی از این انفجار، برای اولین بار، به زنی سعودی این جرئت را داده که اعضای هیئت امر به معروف را تهدید کرده اگر آزادش نکنند، به سفارت آمریکا پناه خواهد برد؛ روزنامه ای که این خبر رامنتشر کرده، دلایل ان را ذکر نکرده است؛ولی این دلایل همان چیزی است که باعث شده زن سعودی رویای رانندگی در سر بپروراند و به پناه بردن به سفارت آمریکا تهدید کند؛ این چیزی است که نشان از جنبشی داخلی علیه آل سعود در پی سیاست سرکوبگرانه اش دارد ... جنبشی که آمریکا نیز بر آن تکیه خواهد کرد و این را سند طرح تغییر و اصلاح رژیم آل سعود که توسط وزارت خارجه ی آمریکا، سابقا منتشر شد، تائید می کند؛ این اتفاق، بر حمله ی صریح و گسترده ی اوباما جهت ایجاد تغییر در برخی رژیم های حکومتی در منطقه و شمال آفریقا تاکید می کند.

سوال: چگونه می توان از وقوع این انفجار جلوگیری کرد، در حالیکه کشورهای موسس تروریسم همچنان از آن حمایت می کنند و علی رغم ادعای مبارزه با آن،  تسلیحات و شیوه های آموزشی در اختیارش می گذارند؟ اری، هدف نهایی خود کسانی هستند که از تروریسم حمایت کرده اند.

از آنجایی که آل سعود از این گردباد تروریستی به دور نیست، براین اساس، دولت آمریکا امروز، شتابان به دنبال ان است که متحد اصولی خود را از شر گرفتار شدن در چنگال هرج و مرج حکومت حفظ کند؛ بنابراین اکنون برای جلوگیری از وقوع انفجار در عربستان تلاش می کند؛ چراکه ان به خوبی می داند تروریسمی که ساخته از اختیارش خارج شده و شروع به تهدید منافع اش در منطقه خواهد کرد و از آنجایی که داعش به دنبال تاسیس دولتی نفتی و نه اسلامی است، از این رو به عربستان باز خواهد گشت تا با ال سعود نیز بجنگد؛ پاره از شاخص ها مانند اظهارات نماینده اتحادیه ی اروپا در عراق، مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش سعی دارد بر چاه‌های نفت در سوریه و شمال عراق و چه بسا عربستان مسلط شود، این اداعا را تائید می کند.

بنابراین، آیا پاداش بزرگ این ترویسم نفت عربستان خواهد بود و یا اینکه امریکا، پس از آنکه سناریوهای پیشینش نا کار امد ببوده، سناریوهای جدیدی را ترتیب خواهد داد؟


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار