معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

فعالیت شبانه روزی تیم‌های نظارتی از ۱۵ آبان اجرایی می‌شود

دکتر آقاجانی گفت: از ۱۵ آبان ماه که اعمال تعرفه‌های جدید اجرایی می‌شود، ماموریت تیم‌های نظارتی شبانه روزی خواهد بود.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حاکمیت اعتماد بی‌نظیری به حوزه درمان کرده و منابع قابل توجهی را در اختیار ما قرار داده و این وظیفه ما و تیم‌های نظارتی دانشگاهیست که از برنامه تحول نظام سلامت، منابع و اعتماد و حقوق هموطنان عزیز صیانت کرده و مراقب باشیم تخطی رخ ندهد. 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به مرور از تصدی گری خود می‌کاهد، اما هر قدر این تصدی‌گری کاهش یابد ۳ امر سیاستگذاری، تامین منابع، نظارت و ارزشیابی به عنوان سه تکلیف اصلی وزارت بهداشت به قوت خود باقی خواهد ماند. 

وی سخت‌ترین ماموریت در حوزه تحول درمان را مربوط به اجرای کتاب تعرفه‌ها و برخورد با متخلفان دانست و عنوان کرد:بر این اساس از ۱۵ آبان ماه سالجاری بیش از پیش و با تمام قدرت و سرعت باید به وظایف خود در حوزه نظارت عمل نماییم. لذا تحول در بسته نظارت بسیار ضروری به نظر می‌رسد و باید ساز و کار‌ها و روش‌های نظارتی به صورت کیفی و کمی تغییر یابد که در این راستا به روز کردن اطلاعات، دانش ناظران و شیوه‌های نظارتی امری بدیهی است. برای نظارت هر چه بهتر، در استان‌ها ستادهای نظارت بر اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت حذف دریافت هر گونه اخذ خارج از پرونده مالی بیمار در بیمارستان و موسسات درمانی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی تشکیل خواهد شد. 

دکتر آقاجانی ادامه داد: ۳ مولفه هوشیاری، دقت و سرعت تیم نظارتی، ضامن اجرای هر چه بهتر و پیشرفت برنامه‌های وزارت بهداشت خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: ماموریت تیم‌های نظارتی شبانه روزی خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.