خودروهای بدون سرنشین هنوز مشکلاتی در سر راه خود دارند که ورودشان را سالها به تأخیر خواهد انداخت.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگارات؛ مدتی است که ماشین‌های بدون سرنشین قسمتی از اخبار تکنولوژی را به خود اختصاص داده‌اند، اما به راستی این خودروها روزی جایگزین خودروهای فعلی خواهند شد؟

اگر پاسخ مثبت است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

با هم به بررسی برخی مشکلات پیش روی خودروهای بدون سرنشین گوگل می‌پردازیم که محققان دانشگاه MIT منتشر کرده‌اند.

شرایط آب و هوایی نامطلوب از جمله مواردی است که توان رانندگی را از کامپیوتر این خودرو می‌گیرد، این در صورتی است که انسان‌ها در شرایط بسیار سخت‌تر نیز دست از رانندگی بر نمی‌دارند.

دست اندازها از دیگر مواردی هستند که به سختی قابل درک هستند مگر اینکه با مخروط‌های قرمز رنگ اخطار مشخص شده باشند. این امر باعث می‌شود خسارات زیادی به اتومبیل وارد شود.

همانطور که می‌دانید منبع راه یابی این خودروها نقشه‌های ثبت شده در گوگل است و اگر مسیری در گوگل ثبت نشده باشد امکان پیمایش آن وجود ندارد.

خودروی بدون سرنشین گوگل تا حد امکان به عابر و تابلوی ایست و ترافیک عکس العمل نشان می‌دهد، اما اگر یک پلیس دستور ایست صادر کند و بخواهد خودرو را متوقف کند، هیچ اتفاقی نمی افتد و خودرو به راه خود ادامه می‌دهد.

اینها همه مشکلات کنترلی این خودروها بود، این موضوع را باید در نظر داشت که حتی اگر روزی تمام این مشکلات حل شود، باری از روی دوش ترافیک شهرها و جای پارک خودروها برداشته نخواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار