بررسی راههای گسترش همکاری بین ایران و آذربایجان

مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران و وزير اقتصاد و صنايع جمهوري آذربايجان در باکو ديدار و راههاي گسترش همکاريهاي بين دو کشور را بررسي کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محسن پور سيدآقايي در اين ديدار روابط دو کشور را در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه حمل و نقل رو به گسترش خواند و گفت:طرح  راه آهن «قزوين ـ رشت ـ آستارا» از طرح هاي حمل و نقل اولويت دار در ايران بوده و اقدامات لازم براي اتمام آن در دست انجام است.

معاون وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران به مذاکرات انجام شده در مورد طرح راه آهن «قزوين ـ رشت - آستارا» در حاشيه کنفرانس باکو اشاره کرد و گفت: اين طرح شبکه راه آهن ايران، جمهوري آذربايجان و روسيه را به هم ديگر متصل خواهد کرد.

وزير اقتصاد و صنايع جمهوري آذربايجان هم روابط ايران و جمهوري آذربايجان را رو به گسترش خواند و گفت: سفرها و ديدارهاي متقابل مسئولان دو کشور در ماه هاي گذشته در گسترش همکاري في مابين حايز اهميت بوده است.

"شاهين مصطفي يف" افزود: ديدارهاي روساي جمهور ايران و جمهوري آذربايجان در سال 2014  در داووس، تهران و آستاراخان و مذاکرات صورت گرفته و سطح بالاي روابط سياسي ميان دو کشور زمينه مناسبي را براي گسترش همکاري ها در حوزه هاي مختلف خصوصا حوزه اقتصادي را فراهم کرده است.
 
وزير اقتصاد و صنايع جمهوري آذربايجان طرح راه آهن «قزوين ـ رشت - آستارا» را براي هر دو طرف مفيد خواند و گفت: کمک هاي لازم براي تکميل سريع اين طرح انجام خواهد شد. 

معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران براي شرکت در اجلاس شوراي حمل و نقل ريلي کشورهاي مستقل مشترک المنافع و بالتيک به باکو سفر کرده است.

در ديدارهاي محسن پور سيد آقايي با مسئولان آذري در باکو در مورد گسترش همکاريها بين دو کشور  در زمينه حمل و نقل و تسريع طرح  راه آهن «قزوين ـ رشت ـ آستارا» که بخشي از کريدور حمل و نقل «شمال ـ جنوب» است ، مذاکراتي صورت گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، توسعه ، حمل و نقل ، تولید ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار