دیمه ور در هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی:

نقش شوراهای دانش آموزی در اداره مدرسه را باید جدی گرفت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش برجسته شوراهای دانش آموز به عنوان نماینده دانش آموزان‌ در اداره امور مدرسه را باید جدی گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین هفدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که امروز در دبیرستان دخترانه داور برگزار شد گفت: فصل برجسته انقلاب اسلامی و نقطه اتکای نظام جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در امور مختلف کشور بوده و هست.
 
وی در ادامه افزود: ظرفیت های مشارکت جویی و توسعه و تمرین مشارکت را باید در مدارس ایجاد کنیم و دانش آموزان‌ خود را در معرض تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار دهیم و همچنین با حضور فعال و اثر بخش دانش آموزان‌ در امور مدرسه ظرفیت‌هایی را برای آنان در کشور فراهم کنیم.
 
دیمه ور ادامه داد: اگر مدرسه را طبق سند تحول بنیادین، کانون تربیت قرار دهیم شوراهای دانش آموزی تنها به اردو و فعالیت‌های جنبی نباید بپردازد بلکه یک منبع عظیم جوشش ظرفیت‌های دانش آموزی است.
 
وی با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی باید در همه شئون تصمیم گیری مدرسه حضور داشته باشند اضافه کرد: نقش برجسته شورای دانش آموزی به عنوان نماینده دانش آموزان در اداره مدرسه را باید جدی بگیریم زیرا مدرسه 5 رویکرد دارد که شوراهای دانش آموزی یکی از آنها است.
 
دیمه‌ور تصریح کرد:در مدرسه دو ظرفیت اصلی برای توسعه مشارکت وجود دارد که نخست شوراهای دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان به شمار می‌آیند و اینکه چقدر این دو ظرفیت جدی گرفته شدند و آیا کماکان تصمیمات در مدارس توسط مدیر مدرسه صورت می‌گیرد موضوع قابل بحثی است که البته ما این دو ظرفیت اصلی را جدی تلقی کرده و در تصمیم‌گیریها مداخله داده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی محفل اصلی توسعه گفتگو و نقد عالمانه هستند گفت:  استفاده ابزاری از دانش آموز برای آینده کشور سنگین است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۳:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
منظورت اینه دزدی بهشون یاد بدن آره!!
آخرین اخبار