در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اظهار تأسف وزیر بهداشت از عدم تصویب دائمی شدن سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها

دکتر هاشمی گفت: از به تصویب نرسیدن دائمی شدن سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده متاسفم، چرا که حوزه سلامت روی این بودجه حساب کرده بود.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص به تصویب نرسیدن دائمی شدن سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده، گفت: از این موضوع متاسفم و در عین حال هم امیدوارم که این موضوع در فصل بعدی بودجه به تصویب برسد. اما باید توجه داشت که در حوزه سلامت مثل دیگر حوزه‌ها دولت این اطمینان را بدهد که قوانین تغییر پیدا نمی‌کنند در واقع جامعه پزشکی باید مطمئن باشد که تصمیم امسال دولت در سال‌های بعد استمرار خواهد داشت و این در اختیار مجلس است و انتظار ما هم از مجلس این است که این فرصت را فراهم کند.

وی ادامه داد: بایستی نمایندگان مجلس در کسب و کار این اطمینان را به افراد و صاحبان سرمایه که دانش و مهارت سرمایه پزشکان است، بدهند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که امیدوارم این موضوع در آینده نزدیک در مجلس مورد تصویب قرار گیرد، عنوان کرد: مجلس باید مردم و دولت‌های آینده را از این که بتوانند برنامه‌های درازمدت داشته باشد، مطمئن کنند. ما برنامه درازمدت در کشور نداریم. در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه هم که 20، 35 یا 30 درصد به حوزه سلامت اختصاص داده شده بود، پرداخت نشده است.

هاشمی اظهار داشت: این زیبنده یک کشوری مثل ایران نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
واقعا باعث تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
باسلام
وزیر محترم بهداشت باید خدمتتون عرض کنم که وزارت بهداشت فقط وزارت پزشکان نیست ! هستند افراد دیگری که تو شاخه های دیگری کارهایی با ارزشتر از خدمت پزشکان محترم برای سلامتی جامعه انجام میدهند و متاسفانه هیچ وقت به چشم نمی آیند. متاسفانه قسمت اعظم بودجه ای که واسه طرح تحول سلامت تعیین شده بود صرف جیب پزشکان محترم گردید و این واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۳۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
ای کاش زودتر این نمایندگان مجلس دوره شون تموم شه ما رو کشتن با این کار های چرت و پرتشون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۳۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
چرا نمی گذارند مردم با آرامش زندگی کنند برعلیه مردم ؟این همه بیماریهای گوناگون مثل سرطان که 85نوع ازاین بیماری درکشورشیوع دارد ومردم دست گریبان آن هستند.این هزینه هاکمر شکن مردم ازکجا باید تامین کنند.بگذارید دولت کارش را درست انجام دهددست اندازی به حقوق مردم تابانش سنگین است.
آخرین اخبار