ولایتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: با احساس مسئولیتی که روسای بیمارستان‌های خصوصی دارند به اتفاق آرا اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی در بیمارستان‌ها را تاکید و امضا کردند.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه چه نظارتی بر اجرایی شدن تعرفه ها در بیمارستان های خصوصی می‌شود، اذعان داشت: از اینجانب دعوت به عمل آمده است که از جمع مدیران بیمارستان‌های خصوصی درخواست کنم که بپذیرند کتاب تعرفه‌هایی که توسط وزیر بهداشت تصویب شده را اجرا کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت با  توجه به اینکه مسئول کمیسیون مبانی پیش‌نویس سیاست‌های سلامت را در مجمع تشخیص مصلحت به عهده دارم خواهشمند اجرای کتاب تعرفه‌های جدید بودم و خوشبختانه با احساس مسئولیتی که روسای بیمارستان‌های خصوصی دارند به اتفاق آرا اجرای تعرفه های جدید پزشکی در بیمارستان‌ها را تایید و امضا کردند و نمایندگان بیمه گر نیز در این جلسه حضور داشتند و متعهد شدند که به وظایفی که بر عهده دارند عمل کنند.

مجلس و هیات دولت طرحی برای تعرفه خدمات پرستاران ارائه کنند

در ادامه دکتر طباطبایی مشاور وزیر بهداشت اذعان داشت: در جهت اجرای کتاب ارزش نسبی تعرفه های خدمات پزشکی که اخیرا توسط وزارت بهداشت و با تصویب هیئت دولت ابلاغ شده است در این جلسه در مورد اجرایی شدن آن به تفاهم نهایی رسیدیم، که این جلسه با حضور اکثریت مدیران و نماینده بیمه‌های تکمیلی و خصوصی شهر تهران و کشور تشکیل شده است و تفاهم نهایی به صورت مکتوب در بیمارستان‌های خصوصی توسط نمایندگان بیمه، اعضای هیئت مدیره انجمن و مدیران به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور نظام پزشکی در تمام این جلسات از ریاست، معاونت و دادستان نظام پزشکی مهر تاییدی است برای بخش خصوصی و جامعه پزشکی ایران که مصمم به همکاری با دولت در جهت اجرای  این هدف مقدس است.

تبعیض در حق پرستاران

 طباطبایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران که گروه مهم و تاثیر گذاری از گروه های غیر پزشکی در نظام هستند، گفت: این موضوع در حیطه اختیارات من نیست و دست اندرکاران اجرایی حوزه سلامت باید پاسخگو باشند و پیشنهاد کرد که هر چه سریعتر نمایندگان مجلس و هیئت دولت طرحی کاربردی برای این موضوع ارائه کنند.

وی ضمن اعلام اینکه با تعیین 1700 تعرفه جدید که پیش از این، به حال خود رها شده بود و بعد از این بسیاری از تنش‌های بین بیمار و بیمارستان دیگر وجود نخواهد داشت، اذعان داشت: خواهش من از مردم این است که در صورت مواجع شدن با درخواستهای خارج از تعرفه ها حتما به مراجع ذی صلاح  مراجعه کنند، چرا که این خود کمکی حائز اهمیت برای نیل به اهداف تعیین نشده تعرفه‌های جدید پزشکی خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار