پایگاه آمریکایی مدعی شد:

مذاکرات هسته‌ای ایران چشم‌اندازی ندارد

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هیچ چشم‌اندازی درباره نتیجه پایانی آن ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه ژئوپولیتیکال مانیتور در گزارشی به قلم زاخاری بیلینگال در این زمینه می‌نویسد: ایران قرار است طی هفته جاری مذاکرات هسته‌ای را با نمایندگان آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و‌ آلمان از سر بگیرد و این در حالی است که هدف این کشور از این مذاکرات لغو تحریم‌هایی است که اقتصاد آن را با مشکل مواجه کرده است.

بار دیگر یک ضرب‌الاجل بلندمدت و نشستی دیگر و این در شرایطی است که نمی‌توان به سادگی چشم‌اندازی از این ضرب‌الاجل شش ماهه که اکنون به 10 ماه افزایش یافته است، در نظر داشت. ضرب‌الاجل فعلی روز 24 نوامبر پایان می‌یابد و این در شرایطی است که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال افزایش این ضرب‌الاجل شنیده می‌ّشود، نتیجه‌ای که احتمال وقوع آن از احتمال پذیرش این نکته که مذاکرات به شکست انجامیده است، بسیار بیشتر خواهد بود.

برخی این عدم پیشرفت را گردن ایران می‌اندازند و معتقدند که ایران قصد گریز از این شرایط را دارد و می‌خواهد از حربه طولانی‌تر کردن مذاکرات برای فریب جامعه بین‌المللی استفاده کند. اختلافات شدید میان موضع اولیه مذاکره‌کنندگان ایرانی با مواضع اخیر آنان نیز این نظریه را تقویت می‌کند.

این پایگاه در پایان گزارش خود آورده است: اما آن چیزی که در واقعیت وجود دارد این است که دلیل این مسئله بسیار ساده‌تر از این‌هاست. تهران اکنون کمتر از زمانی که مذاکرات آغاز شد، مورد انزوا قرار دارد و تغییر موقعیت این کشور در مذاکرات نیز این نظریه را بیش از پیش تقویت می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار