مشهد؛

برداشت 700 تن پسته از مزارع موقوفات آستان قدس رضوی

مدير عامل موسسه كشاورزي موقوفات جنوب خراسان وابسته به آستان قدس رضوی از برداشت700 تن محصول پسته از 790 هكتار باغات این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علي وطن دوستبا اعلام افزایش 14 درصدی برداشت پسته از باغات این موسسه در مقایسه با پارسال اظهار کرد: برداشت پسته از اواخر مرداد ماه آغاز شد و در سال زراعی جاری790 هکتار از مزارع گناباد به کشت پسته اختصاص یافت که با توجه به جوان‌بودن، سن کم باغات پسته و آمار تولید، برداشت این محصول در چند سال اخیر قابل ملاحظه‌ بوده است.

وی بهره‌گيري از سيستم‌هاي آبياري تحت فشار در 320 هكتار از باغات زيتون و پسته در گناباد را از جمله اقدامات صورت گرفته براي مقابله با كاهش نزولات آسمانی عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 300 هکتار از باغات این موسسه در حال اجرا است و در حال حاضر آبیاری این باغات به روش غرقابی است و تلاش داریم تا سیستم آبیاری تحت فشار را در این مزارع عملیاتی کنیم.

وطن دوست انجام اقدامات ‌زراعي در راستای افزايش باروري درختان پسته، تجهيز باغات به سيستم‌هاي آبياري مدرن و ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي مناسب، توجه به امر صادرات محصول فرآوري شده پسته و انجام اقدامات برای غني سازي خاك را از جمله مهمترين اقدامات صورت گرفته عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به این فعالیت‌ها در سال 89 با اجرای آبیاری تحت فشار در مزرعه غدیر چاهداشی موفق به کسب لوح افتخار شده‌ایم.

وی یادآور شد: فعالیت این مجتمع كشاورزي در دو بخش باغي و زراعي است كه در بخش باغي محصولاتی همچون زيتون، خرما، عناب بصورت پايلوت(آزمايشي)، انار و در بخش زراعي محصولاتي مثل گندم، جو، پنبه، ذرت علوفه‌اي و يونجه كشت مي‌شود.

مدير عامل موسسه كشاورزي موقوفات جنوب خراسان با بیان این که در سال جاری250 تن انواع محصول برداشت شد، افزود: این میزان برداشت نسبت به سال گذشته بالغ بر 20 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: مشهد ، برداشت ، پسته ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.