معیری مطرح کرد

آمادگی مرکز ملی مطالعات جهانی‌شدن برای گسترش صلح‌طلبی

رئیس مرکز ملی مطالعات جهانی شدن گفت: این مرکز آمادگی دارد ضمن تلاش برای ترویج این ایده صلح‌طلبی، کلیه تلاش‌های خود برای جهانی‌کردن این اندیشه مبذول کند و با همفکری اندیشمندان بین‌المللی راهکارهای عملیاتی را برای تحقق این طرح در عرصه جهانی فراروی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علیرضا معیری عصر امروز دومین کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط‌گری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران برگزار شد.   
 
در این کنفرانس  علیرضا معیری مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ملی مطالعات جهانی شدن ریاست جمهوری اظهار داشت: ضمن تشکر از قدردانی از برگزار کنندگان این همایش نکاتی چند را می‌ خواهم در مورد موضوع کنفرانس عرضه دارم.   
 
وی ادامه داد: پیشنهاد ریاست محترم جمهور که مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید که جامعه بین‌المللی از افزایش موج خشونت و افراط ‌گری سطوح آمدند.   
 
معیری اظهار داشت: خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان و بی‌دفاع غزه و علیه ساکنان سرزمین‌های اشغالگر که از زمان رژیم غاصب وجود داشته است اما در حال حاضر ورود به تضاید است چرا که ژریم صهیونیسی بی‌اعتنا به قطعنامه‌های سازمان ملل و بدون توجه به افکار عمومی بین‌المللی به دامن‌زدن موضوع سرکوب ادامه می‌دهند، از دیگر سو گروه‌های تروریستی تفکیری از جمله داعش با سو‌ء استفاده از فضای جهانی شدن در صدد ترویج خشونت و افراطی‌گری برآمده‌اند.   
 
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: آنان با بهره‌گیری از تویتر، اینترنت، یوتوب و فیس‌بوک به فراخوان جهت جذب نیرو گردآوری سرویس‌های اجاره‌ای در عراق و سوریه پرداخته‌اند و بسیج نیرو در فضای مجازی در صدد تبدیل دیدگاه‌های افراطی و تکفیری خود برآمده‌اند و به سبک فیلم‌های هالیوودی به سربریدن مسیحیان و شیعیان می‌پردازند و از طریق برسرخوردگی‌های خویش مرهمی موقت بگذارند و خود را به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل کنند بدون توجه به اینکه افکار عمومی بین‌الملل چه نوع قضاوتی را در مورد اقدامات آنان انجام می‌دهند بنابراین دنیای جهانی شده شاهد اوج‌گیری خشونت و افراط‌گری با بهره‌گیری گروه‌های تروریستی از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی است.   
 
معیری تصریح کرد: در چنین فضای طرح رئیس جمهور محترم مبنی بر جهان علیه خشونت و افراطی‌گری پیشنهادی ارزنده است که جامعه بین‌المللی را علیه انواع خشونت و افراطی‌گری بسیج می‌کند و با تأکید بر لزوم اعتدال و عقلانیت آن را به سوی همبستگی بر اساس صلح، دوستی و رعایت معیارهای اخلاقی براساس وجدان مشترک بشری رهنمود می‌سازد.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از این روست که جهان کنونی بیش از پیش نیازمند طرح‌های اجرایی برای مقابله با خشونت و افراط‌گری است و مرکز مطالعات جهانی شدن نیز آمادگی دارد ضمن تلاش برای ترویج این ایده صلح‌طلبی کلیه تلاش‌های خود برای جهانی‌کردن این اندیشه مبذول کند و با همفکری اندیشمندان بین‌المللی راهکارهای عملیاتی را برای تحقق این طرح در عرصه جهانی فراروی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار دهد.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار