شريف‌زاده در نشست خبري مباني مديريت شهري:

مديريت شهر به معناي نزديک‌کردن افکار انسان‌ها به يکديگر است

کانديداي انتخابات شوراي شهر تهران گفت: مديريت شهر به معناي نزديک‌کردن افکار انسان‌ها به يکديگر است چرا كه اگر شهر را به عنوان يک واحد انساني معرفي کنيم آرمان نخست براي اداره آن، تفاهم و سازش ميان انسانهاست.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام بهمن شريف‌زاده مدير گروه مطالعات ديني رياست جمهوري و نامزد انتخابات شوراي شهر بعدازظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبري با عنوان مباني مديريت شهري با اصحاب رسانه اظهار داشت: در نگاه اول شهر عبارت است از يک اجتماع فيزيکي متشكل از انسانها و لوازم زندگي آنها از قبيل خانه، اداره، پارک و... که من اين نوع نگاه را در بسياري از مطبوعات شاهد بودم که پيش‌‌داوري‌هايي منفي در اين زمينه صورت گرفته است اما نگاه ديگري به شهر وجود داشته که آن را به عنوان واحد انساني معرفي مي‌کند که از اين منظر، شهر تنها محل تجمع خانه‌ها و انسانها نبوده بلکه نوعي سازگاري بين انسانها است.

وي در ادامه با اشاره به تحقير انسان در قرون وسطي و تحولي که در نگرش انسانها ايجاد شد، تصريح کرد: تحقير انسان در قرون وسطي دانشمندان را برآن داشت تا بکوشند انسان را از اين حقارت نجات دهند و اين موضوع سرآغاز حرکت اومانيسم بود که تعريف نويني از انسان کشف شد اما يک اشکال اساسي در آن وجود داشت که از انسان تعريف کوچکي به‌عمل آمده بود با اين عنوان که انسان را مساوي با جسم معرفي مي‌کردند و اين تعريف از انسان سبب شد که يک تعريف دست دومي از انسان آشکار شود.

مدير گروه مطالعات ديني مرکز ملي مطالعات جهاني‌شدن اظهارداشت: انسان براي اقتصاد و سياست ، تعريفي بود که غرب از انسان مطرح مي‌کرد که هر يک از اين تعاريف تعريف شهر بوده و شهر به جاي اينکه با انسان تعريف شود با واحد زيست آن معرفي شده‌است.

اين کانديداي انتخابات شوراي شهر اظهار داشت: هر گروه و حزبي از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا شهر را به عنوان محل زيست انسان معرفي مي‌کنند و آرمانشان را ارتقاي مي‌دانند که اگر شهر را به عنوان يک واحد انساني معرفي کنيم آرمان نخست، تفاهم و سازش ميان انسانهاست.

وي افزود: يک ثروتمند بايد بداند که تنگدست کيست و با تنگدستان چگونه برخورد مي‌شود، يک مهندس بايد کارگر را درک کند، روحاني جامعه بايد هنرمند را درک کند و اينگونه نباشد که افراد براي سهم‌گيري در انتخابات شرکت کنند.

وي تعريف دوم از شهر را معيار سنجش شايستگي‌ها دانست و اضافه كرد: وقتي شهر را به عنوان يک واحد انساني معرفي کرديم مديريت شهر به معناي نزديک‌کردن افکار انسان‌ها به يکديگر است و سومين تعريف، اندازه‌گيري پتانسيل‌ها بوده که بايد به اين نکته توجه شود که چه کساني از جمله مهندسين شهرسازي و هنرمندان چه سهمي در اداره شوراي شهر دارند.

شريف‌زاده در ادامه اظهاراتش چهارمين تعريف از شهر را اندازه‌گيري پتانسيل‌ها براي مديريت شهري عنوان کرد و اظهار داشت: اگر تعريف شهر يک واحد انساني است هنرمند قلب اين پيکر است و حضور هنرمندان و ورزشکاران با توجه به هجمه‌اي که به آنها صورت گرفته حضور آنها در انتخابات شوراها شرط لازم است اما کافي نيست.

اين کانديداي انتخابات شوراي شهر در پايان در پاسخ به اين سوال که اقبال به حضور در شوراها نشان از چيست؟ خاطرنشان کرد: جامعه ما رو به رشد و رو به يافتن خودش است و شعور مردم امروز به مراتب بيشتر است حال خودتان مي‌توانيد بگوييد که چه کساني که در اين پيکر جاي خواهند داشت.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار