طی دو سال گذشته بین مزدا و فیات توافقی برای استفاده از پلتفرم نسل جدید مزدا MX-5 میاتا برای نسل جدید خودروی آلفارومئو اسپایدر منعقد شده بود اما اکنون این توافق از آلفارومئو به سمت آبارث تغییر مسیر داده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سیاست‌های جدید شرکت مادر فیات برای زیرمجموعه‌هایی چون آلفارومئو و تعیین استراتژی بلند مدت محصولات باعث شده تا زیرمجموعه آبارث فرصتی برای خودنمایی بیشتر بیابد. یکی از دلایل چنین تصمیمی این است که این خودرو باید در ژاپن و توسط مزدا ساخته شود و اکنون آلفارومئو اجازه ساخت در خارج از ایتالیا را ندارد. بعلاوه تمرکز فعلی این شرکت روی مدل‌های اسپرت 4C و یک نسخه دیفرانسیل عقب سدان برای رقابت با ب ام و سری 3 می‌باشد.


بدین ترتیب آبارث رودستر اسپایدر متولید می‌شود. آبارث که پیش از این با مدل کوچک فیات 500 در اروپا شناخته می‌شد، می‌تواند با یک خودروی جوان‌پسند اسپرت جذاب در کانون توجهات قرار گیرد.


مزدا پلتفرم خود را در ازای مبلغ قابل‌توجهی در اختیار فیات قرار داده است. حالا فیات با استفاده از طراحی ایتالیایی احتمالاً برگرفته از طرح کانسپت پینین فارینا برای آلفارومئوی اسپایدر و پیشرانه هیجان‌انگیزتر توربو نقشه‌های خوبی در سر دارد و می‌خواهد یک مدل رؤیایی را با برند خود و البته ساخته شده توسط مزدا وارد بازار کند. به نظر شما این استراتژی می‌تواند برای فیات مفید واقع گردد؟
برچسب ها: مزدا ، جدید ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.