صرامی گفت: نحوه پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی در بخش تولید با ابهامات و شبهاتی مواجه است و مکرر از طرف کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی و رییس صندوق توسعه ملی برای بررسی این موضوع دعوت شده‌ است.

محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: صندوق توسعه ملی به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شده است که در راستای تولید و اشتغال و حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ فعالیت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نحوه پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی در بخش تولید با ابهامات و شبهاتی مواجه است و مکرر از طرف کمیسیون اقتصادی از بانک مرکزی و رییس صندوق توسعه برای بررسی این موضوع دعوت شده‌اند و خلا قانونی وجود دارد و صندوق توسعه آن طور که باید گزارش نمی‌دهد.

صرامی با اعلام اینکه برای بنده، که عضو نمایندگان مجلس و از یک شهر صنعتی هستم، تاکنون هیچ مرجع تولیدی را ندیده‌ام که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرده باشد، ادامه داد: منابعی که از طریق صندوق توسعه ملی، هرچند اندک در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد، در فعالیت‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: اصحاب تولید و سرمایه برای رسیدن به منابع صندوق توسعه ملی که ارزان و طولانی مدت است، همچنان در انتظار هستند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص در مورد نحوه پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی صرفا از بانک ملت صورت نمی‌گیرد، در ادامه گفت: باید از تمامی بانک‌های عامل در رابطه با در اختیار گرفتن منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش تولید، تحقیق و تفحص صورت گیرد.  

صرامی افزود: خمینی شهر با حدود 350 هزار نفر جمعیت و داشتن بنگاه‌های اقتصادی و گردشگری زیاد، بر اساس الزامات صندوق توسعه هنوز پرداختی به آنها صورت نگرفته است، همچنین در استان اصفهان با مراجعاتی که در این 1 و 2 سال شده است، نشان از عدم پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی است.

وی تاکید کرد: در تحقیق و تفحص از بانک‌ها مواردی از قبیل اینکه سود بانکی و سود تسهیلاتی و ... چقدر به رکود تورمی دامن می‌زنند و همچنین بانک‌ها چقدر بر اساس شرح وظایف‌شان، عمل می‌کنند، تحقیق صورت می‌گیرد؛ البته یکی از محورهای اصلی تحقیق و تفحص جلوگیری از کودتای پولی از طرف بانک‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار