عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

کاهش سهم صندوق از درآمدهای نفتی مناسب نیست / ضرورت کاهش فرآیند اعطای تسهیلات

حسن‌نژاد با بیان اینکه‌کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مناسب نیست، اظهار داشت: ممکن است با کاهش سهم صندوق هزینه‌های جاری افزایش یابد.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کمک صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان کاملا مشخص است و در آن شکی نیست، البته فرآیند اعطای وام از طرف صندوق توسعه ملی آنقدر طولانی است که تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه‌ می‌شوند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: گاهی اوقات روند اعطای وام آنقدر طولانی می‌شود که  افراد (تولید کنندگان) از اخذ تسهیلات پشیمان می‌شوند.  
 
حسن‌نژاد با بیان اینکه بانک‌ها موجب ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان می‌شوند که باید به بانک‌ها دستور العملی برای رفع ابلاغ شود، پیشنهاد کرد: همراه با کوتاه شدن مراحل اعطای تسهیلات باید وامی که به تصویب می‌رسد، پول آن بلوکه شود تا بانک‌ها بهانه‌ای برای پرداخت وام نداشته باشند.  
 
این نماینده مجلس در رابطه با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی گفت: به نظر من کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مناسب نیست، زیرا با کاهش سهم صندوق ممکن است، سرمایه به سمت هزینه‌های جاری هدایت شود.  
 
حسن‌نژاد تصریح کرد: در صورتی که کاهش سهم صندوق به پروژه‌های عمرانی هدایت شود، مشکلی به وجود نخواهد آورد، در غیر اینصورت به زیان اقتصاد کشور خواهد شد.  
 
وی در رابطه با اهداف صندوق توسعه ملی بیان کرد: اهداف صندوق توسعه ملی باید طبق مزیت‌های رقابتی و نسبی باشد تا صندوق تامین مالی شود.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صندوق باید در مرحله اول، کشور را از کالاهای وارداتی بی‌نیاز کند تا ارز از کشور خارج نشود، در مرحله دوم حجم کالاهای صادراتی را افزایش دهد تا ارز وارد کشور شود و در مرحله آخر تمامی اقدامات انجام شده از طرف این صندوق منجر به ایجاد اشتغال شود.  
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: صندوق توسعه ، تولید ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار