رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: در بودجه سال 94 اعتبار ويژه‌اي براي پارك علم و فناوري تبريز در نظر گرفته مي‌شود و هر كدام از واحدها كه توانايي ايجاد مراكز رشد داشته باشند، از آنها حمايت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز حمید ميرزاده در ديدار با نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بررسي پيشنهادات و نكته نظرات آنان گفت: سعي داريم با بهره‌گيري از توان شركت هاي دانش‌بنيان در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي، در 3 سال آينده، به تدريج از وابستگي اين دانشگاه به شهريه‌هاي دانشجويي كم كنيم.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور افزايش ميزان شهريه در دانشگاه آزاد اسلامي را نيز قابل توجيه دانست و گفت: تنها محل درآمد اين دانشگاه از محل شهريه‌هاي دانشجويي است و اگر اين افزايش صورت نگيرد، پروژه‌هاي عمراني در دست اجراي اين دانشگاه متوقف خواهد شد.

ميرزاده با بيان اينكه طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در سند چشم‌انداز توسعه 50 درصد توليد ناخالص ملي بر عهده‌ي توسعه‌ي علم و فناوري است، گفت: با توجه به اينكه 40 درصد وزنه علمي كشور بر عهده‌ي دانشگاه آزاد اسلامي است، توسعه‌ي تحصيلات تكميلي بايد در اولويت قرار گيرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور با بيان اينكه يكي از ضروريات توسعه‌ي فرهنگي اقتصادي كشور، توسعه‌ي تحصيلات تكميلي است گفت: 12 هزار نفر به عنوان هيات علمي و استاد يار به بالا در دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت دارند و قرار است تا پايان امسال 5 هزار نيروي جديد نيز جذب شود.

وی در خصوص شائبه هایی در مورد استفاده از ظرفیتهای دانشگاه آزاد اسلامی در تبلیغات سیاسی تاکید کرد: هیچگاه اجازه نمی دهیم از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تبلیغات سیاسی استفاده شود و مدیرانی که نمی توانند خود را با سیاست های دانشگاه آزاد وفق دهند، باید جای خود را به افراد دیگری دهند.

در این جلسه از نمایندگان حاضر استان در مجلس شورای اسلامی، 8 تن به ایراد نکته نظرات خود در خصوص رفع مشكلات و موانع توسعه ي واحدها پرداختند.

بر اساس این گزارش؛ تجميع رشته ها در واحدهاي دانشگاهي با در نظر گرفتن قابليت هاي هر شهر و محاسبه ‌ي شهريه برمبناي بهاي تمام شده‌ي هر رشته به جاي اخذ شهريه يكسان در سراسر كشور از پيشنهادات نماينده مردم مراغه و عجب‌شير در مجلس شوراي اسلامي در خصوص ارتقاء كيفي جايگاه دانشگاه آزاد بود.

دواتگري انتقاداتي هم به نقش و جايگاه دانشگاه آزاد در حوزه شركت هاي دانش بنيان داشت و تاکید کرد: جایگاه دانشگاههای آزاد اسلامی در استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان باید تثبیت شود.

الهوردی دهقان، نماينده مردم ورزقان نيز در اين جلسه با تاكيد بر توزيع عادلانه‌ي رشته‌هاي تحصيلي در واحدهاي دانشگاهي گفت: پذيرش دانشجو در مقاطع و رشته‌هاي مشخص در واحدهاي هم‌جوار باعث ريزش دانشجو در این واحدها مي‌شود.

مهناز بهمني، نماينده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی نيز در این جلسه با انتقاد از توزيع نامتعادل و نامتوازن رشته‌هاي تحصيلي در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان؛ خواستار افزايش رشته‌هاي تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان سراب شد.

حسن‌نژاد، نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نيز با اشاره به سير نزولي جذب دانشجو در برخي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: متاسفانه علي‌رغم اين سير نزولي، شاهد اختصاص سهميه براي اين واحدها هستیم.

در خواست وام براي توسعه‌ي فيزيكي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان ميانه و افزايش رشته‌هاي تحصيلي در مقاطع دكتري و ارشد از مطالبي بود كه مددي نماينده مردم ميانه در اين جلسه عنوان كرد.

عليلو ، نماينده مردم شبستر نيز با انتقاد از تحميل هيات علمي غير متخصص بر فضاي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: عزل و نصب هاي سياسي عامل بازدارنده در تحقق منويات مقام معظم رهبري است.

حجت‌ السلام بنابي، نماينده مردم بناب نيز در اين جلسه از دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان سرمايه انقلاب ياد كرد و گفت: بعضا از اين ظرفيت سوء استفاده‌هاي سياسي صورت مي‌گيرد بطوريكه در برخي واحدها، ظرفيت پذيرش در مقطع دكتري با تعداد هيات علمي هم‌خواني ندارد.

شهروز افخمی نماينده مردم ملكان نيز خواستار برگزاري جلسات تخصصي‌تر در خصوص رفع مشكلات و موانع توسعه‌ي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي شد.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.