معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ رضوی بخشی از فرهنگ دینی است و باید هدف خود را برای کار در این زمینه کاملا شفاف کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد؛ علی اصغر کاراندیش گفت: یکی از مباحث ما دیپلماسی فرهنگی است که باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.

وی افزود: اگر نتوانیم در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی موفق شویم در سایر حوزه‌ها نیز به موفقیت چندانی دست نخواهیم یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره استقبال خوبی که از جشنواره دوازدهم امام رضا(ع) صورت گرفت افزود: این حضور پر شور را به ویژه در بخش دانشگاهی شاهد بودیم و توفیقات خوبی را نیز در این زمینه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به توجهات ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره بین المللی اظهار داشت: این جشنواره دارای انسجام بسیار خوبی است و باید برای بهبود روندها به سمت آسیب شناسی دوره ها پیش برویم.

کاراندیش همچنین با بیان اینکه نکات مطرح شده نشست کمیته برنامه‌ریزی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دارای مطالب خوب و مفیدی بود، ابراز داشت: درهمین راستا باید نقاط ضعف و قوت این جشنواره به خوبی مشخص شده و چراغ راهی برای برگزاری دوره های بعدی باشد.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و عنوان کرد: فرهنگ زیربنای توسعه در همه بخش هاست و اگر نتوانیم در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی موفق شویم، در حوزه‌های دیگر نیز توفیقی به دست نمی‌آوریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کار فرهنگی، کار زمان‌بری است و در چند ماه محقق نمی‌شود و فعالیت بنیاد امام رضا(ع) نیز تنها در بحث فرهنگ رضوی نیست.

وی با تاکید بر اینکه این فرهنگ بخشی از فرهنگ اسلامی ما است، بیان کرد: همچنین باید در امر فرهنگ‌سازی در اموری مثل دیپلماسی فرهنگی، انتخابات سال آینده، اقتصاد فرهنگ و مشکل بحران آب کارهای خوبی در این جشنواره صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی آغاز سال ایشان در حرم مطهر رضوی در خصوص فرهنگ افزود: ایشان تاکید ویژه ای بر مسئله فرهنگ داشته و دارند و در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این حوزه اقدامات مختلفی داشته است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ترویج ، سیره ، فرهنگی ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.