شکارچی قو در شهرستان شفت به زندان رفت.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت امروز در جلسه محیط‌زیست این شهرستان گفت: پارسال طی گزارش مردمی مبنی بر شکار یک قطعه قو، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان به محل اعزام شدند و پس از شناسایی شکارچی متخلف با هماهنگی مقام قضایی، لاشه یک قطعه قو در منزل متهم کشف شد و پرونده فرد متخلف در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

وی افزود: پس از گذشت شش ماه از شکایت اداره حفاظت محیط‌زیست شفت بالاخره حکم قطعی شکارچی متخلف صادر شده و شکارچی قو برای شکار غیرقانونی پرنده حمایت شده قو به تحمل 100 روز زندان و پرداخت شش میلیون ریال ضرر و زیان محکوم و روانه زندان شد.

وی ضمن تشکر از قاضی پرونده از مردم گیلان درخواست کرد با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان، حمایت خود را از این نعمات الهی دریغ نکنند.

فرهی تصریح کرد: در پی جستجوی ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شفت در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و بررسی گزارشات واصله مبنی بر حضور شکارچیان در منطقه منجر به کشف دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از منزل دو متخلف شدند.

وی گفت: در پی گزارش یکی از همیاران محیط‌زیست در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و پیگیری ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت و اخذ حکم ورود به منزل از دادستان شفت، دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهاي پيام/س

منبع:ايسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.