سخنگوی ستاد ارتش لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش از عملیات ژنرال حفتر علیه تروریست ها در بنغازی در شرق لیبی پشتیبانی می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ سرهنگ احمد المصری اعلام کرد « ارتش لیبی از عملیاتی که توسط ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر در ماه مه تحت عنوان «عملیات عزت» آغاز شد، پشتیبانی می کند. از این به بعد ارتش نیز در این عملیات حضور دارد ».
مقامات انتقالی لیبی در ابتدا عملیات ژنرال حفتر را محکوم و وی را به کودتا متهم کرده بودند. اما به نظر می آید آنها بعد از انتخابات پایان ماه ژوئن پارلمان جدید که مخالفان اسلامگرایان در آن تسلط یافته اند، موضع خود را تغییر داده اند.
این پارلمان در پایان ماه اوت عبدالرزاق ندهوری، یکی از فرماندهان عملیات عزت را به عنوان فرمانده ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.

برای همین شبه نظامیان به ویژه به دنبال از دست دادن کنترل طرابلس، پایتخت لیبی، مقامات انتقالی را به خوش خدمتی به ژنرال حفتر متهم کردند.
ائتلافی از گروه های مسلح، به ویژه گروه های اسلامگرای شهر مصراته در شرق لیبی، در پایان چند هفته درگیری با شبه نظامیان طرفدار دولت که عمدتا از شهر زنتان در غرب لیبی بودند، کنترل پایتخت را از ماه اوت تاکنون به دست گرفته اند.  شبه نظامیان ائتلاف «فجر لیبی» دولتی موازی در طرابلس تشکیل داده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، لیبی ، بین الملل ، حفتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار