حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری رییس اداره عقیدتی- سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی در مرکز آموزش ٠٤ نیروی زمینی ارتش حضور یافت.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش ٠٤ نیروی زمینی ارتش ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: همه ما باید قدر فرصت‌هایی که خداوند به ما عنایت می‌کند را بدانیم چرا که زمان زود گذر است و فرصت از بین می‌رود و بدون شک آن‌هایی سود خواهند برد که قدر فرصت‌ها را می‌دانند.
 
وی خطاب به کارکنان وظیفه این مرکز آموزش ادامه داد: دو فرصت بزرگ، خداوند به شما عنایت فرموده؛ یکی فرصت جوانی است که در تعالیم دینی نسبت به آن خیلی تاکید شده است و در فرازی رسول مکرم اسلام(ص) خطاب به ابوذر می‌فرماید قدر دوران جوانی را بدان قبل از اینکه پیری فرا رسد.
 
رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش فرصت بعدی را فرصت سربازی دانست و توضیح داد: شاید بعضی گمان می‌کنند دوران سربازی دوران اجباری است که انسان از زندگی عقب می‌افتد، ولی کسانی که آگاه به این دوران هستند می‌دانند که سربازی بهترین فرصت برای خودسازی هم از حیث جسمی، هم روحی و هم معرفتی است.
 
حجت‌الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود راه سعادتمندی هر انسانی را با توجه به آیات و روایات در سه پله خلاصه دانست و اظهار داشت: پله اول در راه سعادت، معرفت  و آگاهی است، بدون شناخت و علم هیچ موفقیتى کسب نمى‌شود. پله دوم عمل است؛ بعد از اینکه معرفت پیدا کردی و خداوند را شناختی باید عمل داشته باشی. وقتی علم به‌درد می‌خورد که توأم با عمل باشد. پله سوم هم اخلاص است، چرا که با آن شناخت، عملی که انجام می‌دهی باید برای خداوند باشد و دوران سربازی بهترین زمان تمرین جهت به دست آوردن این پله‌های سعادت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار