آب‌پرور گفت: سریال "زخم" همدردی و همراهی مردم با پلیس را به تصویر می‌کشد.

" مسعود آب‌پرور" کارگردان سریال  "زخم"  در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص ایده اولیه این سریال گفت: ایده اولیه این سریال به نیروی انتظامی و نویسنده کار برمی‌گردد چون فیلم‌نامه این کار به شکل آماده به من پیشنهاد شد.

وی در این‌باره افزود: به نظر من انگیزه ساخت این سریال از سوی نیروی انتظامی، معرفی یکی از خدمات و سرویس‌های کلانتری‌هاست که آن هم شامل مشاوران و مددکارانی است که به تازگی کارشان در کلانتری به صورت رسمی آغاز شده است.

" آب‌پرور" انگیزه خود را از قبول ساخت این سریال اینگونه عنوان کرد: "زخم" با کارهای دیگر من متفاوت است، این سریال یک ملودرام اجتماعی است و برایم جذاب بود که با گذر از این چالش به چه چیزی خواهیم رسید و اینکه این موضوع چقدر با مردم ارتباط برقرار می‌کند، آیا عکس‌العمل آنها نسبت به این مسئله مثبت است یا منفی.

وی در خصوص اپیزودی بودن این سریال اظهار داشت: این سریال از ابتدا به شکل اپیزودی، شامل 6 اپیزود نوشته شده بود که ما یک قسمت آن را کار نکردیم.
 
 وی در خصوص دکور و لوکیشن این سریال بیان کرد: تمامی لوکیشن‌های این سریال در تهران بودند که البته کلانتری توسط خودمان ساخته شده و کاملا دکور است.



کارگردان "هوش سیاه" در خصوص اسم این سریال تحت عنوان "زخم" اظهار داشت: اسم این سریال از ابتدا "سوداگر" بود ولی من نام "زخم" را بر روی آن گذاشتم چون به نظرم این نام با موضوع کار هم‌خوانی داشت چون این سریال به زخم‌های اجتماعی و التیام آنها می‌‌پردازد.

"آب‌پرور" درخصوص وجه تمایز "زخم"، با دیگر سریال‌های پلیسی عنوان کرد: همزمان با پخش سریال "زخم" یک سریال پلیسی دیگر تحت عنوان "رهایی" از شبکه دو سیما هم در حال پخش است که طراحی و ایده‌ی هر دوی این مجموعه ها از سوی نیروی انتظامی بوده است.

وی در این باره تصریح کرد: در قصه‌ی ما رویکرد اصلی سریال بخش نرم پلیس است. جایی که پلیس همراه، هم‌پا و همدرد مردم در جامعه است و با گفتگو سعی می کند در گرفتاری‌ها و گره‌های مردم مشارکت کند.

" آب‌پرور" ادامه داد: "رهایی" بخش سخت نیروی انتظامی برای مقابله با بزهکاران و مجرمان است.



این کارگردان درخصوص پایان این سریال اظهار داشت: پایان این سریال هم شاید به مانند سایر سریال‌ها باشد البته کلیشه هم بد نیست، اگر شناخت دقیقی از ژانری که در آن کار می‌کنید داشته باشید آن ژانر اسلوب ابتدا و انتهایی را برای خود مشخص می‌کند که باید بر اساس آن حرکت کرد و در صورت استفاده درست از آن اسلوب، به نظرم کلیشه چیز بدی نیست.

وی در این باره در پایان خاطر نشان کرد: در طول این سریال حتی یک گلوله‌ هم شلیک نمی‌شود، اما در قصه‌ی آخر شلیک مداوم گلوله‌ها را خواهیم داشت.



گفتنی است؛ سریال "زخم" به کارگردانی "مسعود آب‌پرور" و "محسن علی‌اکبری" هم‌اکنون از شبکه سه سیما در حال پخش است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار