بحران های پنهان آمریکا ؛

زندگی هزاران بی خانمان آمریکایی در خودروها

به نظر می رسد باید برنامه ریزی های بیشتری برای زندگی هزاران شهروند آمریکایی که درون ون ها وخودروهای خود زندگی می کنند ، انجام گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره ؛ حدود چهار سال است که پائولا کورب به همراه دو دخترش در یک مزدا وانت زندگی می کنند. این خانواده سه نفره و مکان زندگی آنها زمانی که برای تهیه غذا و سوخت خودرو مراجعه کرده بودند توسط اهالی محله شناخته شدند . 

کورب و دو دخترش امیلی و آلیس تنها سه تن از241هزار آواره و بی خانمانی است که در شهرهای مختلف آمریکا روزگار می گذرانند . به این معنا که این هزاران تن درمکان هایی می خوابند که برای خواب یااستقرار انسان تعبیه نشده است ازجمله ایستگاه های اتوبوس ، ساختمان های نیمه ساز ، پارک ها و داخل اتومبیل .

این افرادی که در خودروهای خود زندگی میکنند ترجیح می دهند هزینه های سنگینی راکه باید بابت اجاره مسکن پرداخت کنند درمیزانی کمتر به خرید سوخت خودروی خود اختصاص داده و در همان خودرو نیز زندگی کنند . 

بخش اعظمی از بی خانمان های آمریکایی یعنی حدود 71هزار تن از آنها در پناهگاه های آوارگان زندگی می کنند اما تقریبا 10هزار تن از آنهاهمانند کورب و دخترانش در خودروی خود زندگی می گذرانند . 

کورب در توصیف  زندگی خود این گونه می گوید : حدود 20سال به همراه همسر ودو دخترم در خانه ای بزرگ و چهارخوابه زندگی می کردیم . پس از جدایی از همسرم بعلت بدهی  های فراوان ناچار به فروش خانه شدیم و کار خود رانیز ازدست داده ام. هیچگونه حمایتی از سوی دولت برای چنین شرایطی از خانواده های آمریکایی نمی شود . 

به گفته این شهروند آمریکایی ، هنگامی که برای این افراد بی خانمان شغلی نیز وجود نداشته باشد تامین غذا بسیار دشوار می شود تا آنجا که بسیاری از آنها ناچار می شوند برای تهیه پول و غذا دزدی کنند . 

این در حالی است که براساس نظرسنجی ها بسیاری از مردم آمریکا معتقدند کاخ سفید باید بجای تمرکز بر سیاست خارجی مبتنی بر " مداخلات نظامی " و اختلاف افکنی باید بر حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی درداخل آمریکا متمرکز شود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، بحران ، خانمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار