پارک ۲.۵ هکتاری ورزش با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در منطقه محروم کیانمهر افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سازمان پارک‌ها به عنوان طراح و مجری پروژه اقدامات لازم را در احداث این پارک انجام داده و منطقه 12 شهرداری کرج نیز اعتبارات مورد نیاز را تامین کرده است.

وی با اشاره به اینکه پارک ورزش با هدف توسعه متوازن فضای سبز شهری در یکی از مناطق محروم شهر کرج با وسعت 2.5 هکتار احداث شد، افزود: منطقه 12 با هدف ساماندهی اراضی این منطقه رویکردی قابل توجه به توسعه فضای سبز داشته که در این راستا پارک ورزش و پارک مهر در مسیر احداث قرار گرفت.

زارع عنوان کرد: احداث این پارک حدود دو سال به طول انجامید که با بهره‌برداری از آن، شهروندان محروم منطقه 12 شهرداری کرج می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: همچنین پارک 4.5 هکتاری غدیر نیز در این منطقه کلنگ زنی می‌شود و طبق برنامه‌ریزی قرار است که در یک سال و نیم آینده افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج افزود: با اجرای پروژه‌های مختلف از جمله پارک مهر و فضای روبروی فرودگاه پیام، به طور قطع در چند سال آینده منطقه 12 کرج از نظر فضای سبز به یک منطقه برخوردار تبدیل می‌شود.

وی گفت: با توجه به تحقق شعار سال که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، این سازمان با الگو قرار دادن مصرف بهینه انرژی در دو بخش برق و آب سعی بر عملیاتی نمودن این شعار کرده است.

وی با اعلام این نکته که کاهش مصرف برق شبکه شهری، جلوه بارزی از کاهش هزینه ها بوده، عنوان کرد: این پارک با رویکرد مصرف بهینه در انرژی احداث شده و کلیه روشنایی پارک در حلقه پیرامونی از انرژی خورشیدی تامین شده و شبکه صفحات خورشیدی (سلولار) برق مورد نیاز را به میزان 25 درصد تولید می‌کند.

زارع افزود: همچنین با اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و صرف نظر از کاشت چمن بنا به بحران موجود بی‌آبی و کاشت گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند، گامی اساسی در صرفه جویی مصرف آب برداشته شده تا ضمن رشد فزاینده انبوه گیاهان در زمان آینده و افزایش زیبایی پارک، وابستگی به آب مصرفی به کمترین حد ممکن رسیده همچنین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و درختان این پارک از آب خام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از احداث عرصه‌های ورزشی در این پارک خبر داد و گفت: در پارک ورزش حدود 10 درصد به فضاهای ورزشی اختصاص یافته که شامل زمین اسکیت، زمین ورزشی چند منظوره اعم از فوتبال، والیبال و بسکتبال، وسایل تندرستی و غیره است.

وی از احداث چهارمین خانه باغ کرج در این پارک خبر داد و اظهارکرد: با ساخت خانه باغ در پارک ورزش به دنبال فراهم کردن محیطی جهت ترویج آموزش‌های زیست محیطی و فعالیت‌های مرتبط هستیم، این خانه باغ فرصت مناسبی جهت ارائه آثار هنرمندان محلی و مکانی جهت تبادل نظرات فرهنگی و هنری است.

این مسئول عنوان کرد: این پارک در مهرشهر، بلوار ارم، خیابان آزادی واقع شده و دارای مساحتی بالغ بر 25 هزار مترمربع و امکاناتی نظیر برکه، آبنما، نمازخانه، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، زمین ورزشی چند منظوره، زمین بدمینتون، بوفه، سرویس بهداشتی، ساختمان مدیریت، آلاچیق، مبلمان پارکی و غیره است که بالغ بر 2 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

زارع خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها صرفا یک سازمان خدماتی نیست، بلکه در چند سال گذشته با احداث و بهره‌برداری از فضاهای ورزشی و احداث خانه باغ در پارک‌ها، سعی کرده است که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز به شهروندان خدمات ارائه کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: در چند سال آینده با اجرای پروژه‌های مختلف از جمله احداث پارک مهر و فضای سبز روبروی فرودگاه پیام، به طور قطع منطقه 12 به منطقه‌ای برخوردار در حوزه فضای سبز تبدیل می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: البرز ، ساری ، گیلان ، گرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.