معاون وزیر امور خارجه سوریه در مقاله‌ای در یک روزنامه لبنانی نوشت راهبرد آمریکا برای تضعیف سوریه از طریق اسرائیل، ترکیه و عربستان اجرایی می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" روز شنبه طی مقاله‌ای در روزنامه البناء تاکید کرد: ملت و رهبری سوریه نیازی به سخنرانی "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا در دانشگاه هاروارد برای اینکه نقش ترکیه، امارات، قطر و عربستان و دیگران را برای کمک به گروه‌های مسلح بدانند، نداشتند.

وی در بخش دیگری از مقاله خود با اشاره به اینکه ائتلاف غربی که آمریکا آن را رهبری می‌کند و این کشور تصور می‌کند که قهرمان دموکراسی است به شکل مستقیم به اتخاذ مواضع متناقض در صحنه بین‌المللی روی آورده است، خاطر نشان کرد: این ائتلاف اصول دموکراسی در مورد برابری در حاکمیت بین کشورها را که منشور سازمان ملل بر آن تاکید داشته، رد می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه نوشت: ترکیه هم اکنون از اعمال اقداماتی در مورد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و عراق با همکاری کشورهایی دیگر که در آن فرانسه استعمارگر قدیمی سوریه قرار دارد، سخن می‌گوید؛ نظام ترکیه و فرانسه باید به دو مورد فکر کنند که یکی از آن مقاومتی است که شهروندان سوری در راستای دفاع خود از هویت ملی‌شان نشان دادند و دیگری تناقض‌های آشکار در اردوگاه غربی-عربی و نیت ترکیه است.

"فیصل المقداد" افزود: نظام سعودی که هزاران تن از مردم سوریه را از آغاز بحران به قتل رسانده، همچنان سیاست‌های پیروی از آمریکا و اروپا که در جهت ضرر رساندن به منافع کشورهای عربی است، دنبال می‌کند، خاندان حاکمه در عربستان که ادعای حمایت از حرمین شریفین و دین خدا را دارد پس چرا به جای کار کردن برای ترمیم شکاف بین مسلمانان به ایجاد اختلاف فرقه‌ای و مذهبی و شعله‌ور ساختن اختلافات بین مسلمانان دست می‌زند؟

وی در پایان مقاله خود در روزنامه لبنانی تاکید کرد: استراتژی آمریکا آشکار شده است و آن به شکل اساسی بر اساس طولانی کردن جنگ در سوریه با هدف تضعیف این کشور است؛ این هدف از طریق اردوغان در شمال و یا از طریق حمایت اسرائیل از تروریست‌ها در خط فاصل نیروهای تظامی در جولان و یا از طریق سرازیر شدن سلاح و تروریست‌های سعودی به استان‌های قنیطره، درعا و سویداء از جنوب اجرایی می‌شود.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار