فرانس پرس گزارش داده است که هم اکنون درگیری های پراکنده ای در کوبانی جاری است و مبارزان کرد توانستند جلوی حمله بزرگی از نیروهای داعش را بگیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، این خبرگزاری گزارش داد که پس از سقوط مربع امنیتی به دست داعش، هم اکنون درگیری‌های پراکنده ای در شهر عین العرب(کوبانی در زبان کُردی) جاری است.

این خبرگزاری  به نقل از  رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه، سازمانی وابسته به معارضان سوری،  از پیروزی نیروهای کرد در مقابله  با حمله شدیدی داعش خبر داد.

 "رامی عبدالرحمن" در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری افزود:‌هم اکنون درگیری های پراکنده‌ای در شرق، جنوب، و جنوب غربی شهر مرزی عین العرب ،که بیش از سه هفته است که مورد حمله نیروهای داعش قرار گرفته، در جریان است.

وی همچنین گفت: گروه‌هایی از "یگانهای حمایت از ملت کُرد" به شدت از کوبانی دفاع می‌کنند؛ این گروه همچنین عملیاتی منحصر به فرد به منظور نفوذ به شرق عین العرب برای کشتن عناصر داعش و بازگشت به پایگاه های خود پس از آن به اجرا درمی آورند.

وی سپس ادامه داد: تلاش‌هایی از سوی داعش برای پیشروی به مرکز شهر صورت پذیرفته است.

فرانس پرس همچنین گزارش داده است که پس از تسلط داعش بر مربع امنیتی کوبانی می‌شود، این گروه در نیمه شب گذشته از سوی جنوب  اقدام به حمله شدیدی به شهر کرد که مبارزان کرد توانستند پس از یک ساعت و نیم درگیری‌های شدید جلوی این حمله را بگیرند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف بین المللی کمی پس از نیمه شب نیز دوحمله جدید به پایگاه های داعش در شرق و جنوب کوبانی انجام دادند.

گفتنی است، نیروهای داعش روز گذشته توانستند بر مربع امنیتی نیروهای کرد که در شمال عین العرب واقع است مسلط گردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار